Sommaraktiviteter i Drottninghögsparken klara – i juli startar Helsingborg Summer Fun

Den populära vattenrutschkanan gör comeback, tillsammans med nya aktiviteter som safarilekland, hinderbana med mera.
–En sommar som denna är det extra viktigt att erbjuda kul aktiviteter för hyresgästerna och andra helsingborgare som besöker våra områden, säger Hanna Johansson, teamledare på Helsingborgshem.

Under rådande omständigheter med Covid-19 har vi i samarbete med Helsingborgs stad och Fritid Helsingborg, tagit fram Helsingborg Summer Fun. Ett område fullt med roliga aktiviteter för barn och unga i Drottninghögsparken.

–Vi tycker att det är en bra mix av aktiviteter som vi tror många tycker är kul. Just nu för vi också dialog med olika föreningar och företag som vi samarbetar med. Förhoppningen är att det blir fler aktiviteter, säger Hanna Johansson.

Den stora bassängen i Drottninghögsparken är i behov av omfattande renovering och därför är badet stängt i sommar. I Drottninghögsparken blir det istället premiär för Helsingborg Summer Fun som bjuder på massor av roligheter för barn och unga. Sommarsimskolan som vi arrangerar i samarbete med Helsingborgs simsällskap blir på Filborna och Råå Vallar.

–Att barn och unga kan simma är väldigt viktigt precis som en aktiv fritid. Därför känns det verkligen bra och roligt att vi kan erbjuda detta, avslutar Hanna Johansson.

Helsingborg Summer Fun följer Folkhälsomyndighetens rekommendationer och är anpassat för en sammankomst på max 50 personer.

Läs mer om programmet här

Hanna Johansson, teamledare
hanna.johansson@helsingborgshem.se