Vinnaren utsedd!

Vinnaren utsedd!

Ett stort grattis till Sven Börtz som lämnade in det vinnande förslaget i vår tävling ”Förbättra en utemiljö - bästa förslaget vinner och blir verklighet!”.

Svens förslag består i korthet av att vi på Helsingborgshem iordningställer motionsplatser/gymplatser utomhus i våra bostadsområden.

Juryns motivering till det vinnande förslaget:
Sven har ett tydligt och ett gott hälsotänk vilket vi som hälsodiplomerat företag stödjer och gillar fullt ut. Ett utegym fungerar på fler än ett område och är öppet och tillgängligt för alla, inte enbart för Helsingborgshems hyresgäster, vilket vi tycker är positivt. En offentlig placering är bra för att locka personer som inte motionerar att börja göra det och närheten till bostaden stimulerar till motion när man har vägen förbi.

Vad har Sven vunnit?
• Att vi förverkligar Svens bidrag på något av våra bostadsområden (vilket område är idag inte bestämt).
• Fritt tillträde till en exklusiv VIP-zon vid scenen ”Höjdpunkten” i Stadsparken för sig och sina vänner (6 personer totalt).
• Sven önskade dagspass under festivalen och vann därmed en trevlig picknickkorg fylld av läckerheter.

Vi önskar Sven och hans vänner en mycket trevlig dag på festivalen och en trevlig sommar!

Övriga vinnare, som har vunnit ett VIP- pass till festivalen, kommer att kontaktas senast under nästa vecka.