Så upprätthåller Hemmakväll toppkvalitet på sitt godis

Så upprätthåller Hemmakväll toppkvalitet på sitt godis

Vid det här laget vet de flesta att vi på Hemmakväll älskar godis i alla dess former. För att vårt lösgodis ska smaka så gott som möjligt har vi flera metoder för att upprätthålla hög kvalitet och se till att våra kunder får den absolut bästa möjliga godisupplevelsen.

På Hemmakväll är vi alltid redo för att se till att godisbitarna som följer med våra kunder hem är av bästa kvalitet och självklart har vår personal alltid handskar på sig när de hanterar lösgodiset. Vi vill att alla godisar som vi säljer ska vara perfekta. Men på vilka sätt jobbar vi mer med att säkerställa så allt godis som slinker ner i påsarna är av rätt kvalitet? Det ska vi kolla närmare på nu.

Att sila godiset är viktigt
En av våra viktigaste rutiner är att vi en gång i veckan silar allt godis. När vi silar ser vi till att allt godis är färskt samtidigt som vi ser till att det roteras, på så sätt kommer det in luft i godiset som gör att det blir fräschare och håller sig färskt. Dessutom försvinner överflödigt socker, salt eller surt pulver, vilket gör att du som kund slipper få med dig onödigt och överflödigt socker med dig hem i godispåsen. Att du i stället bara får med dig det viktigaste, själva godisbiten. Genom att rotera godiset ser vi också till att alla bitar är av samma kvalitet.

Kontinuerlig kommunikation
På Hemmakväll har vi en person som är ansvarig för lösgodisavdelningarna i alla våra butiker. Den ansvarige upplyser varje vecka vilka skyltar som godissorterna ska ha, om någon ingrediens har ändrats eller om det är någon annan information som vi i butikerna behöver veta. Denna process säkerställer att vi alltid har rätt innehållsförteckningar på våra godisar så att kunderna kan vara säker och trygg på innehållet och allergener. Vårt mål är att godiset alltid ska vara lika färskt som när vi först lägger det i våra lådor.

Candy Saver för miljön och plånboken
Candy Saver gör att vi kan hålla takten när det kommer nyheter och ta hand om kvarblivet godis i lådorna på ett miljösäkert sätt, samtidigt som det gynnar våra konsumenter. Men vad är Candy Saver egentligen? Jo, så här är det: Genom Candy Saver kan vi på ett klimatsmart sätt sälja de godisbitar som inte har riktigt rätt kvalitet för att ligga i våra ordinarie lösgodislådor. Det kan vara så att de är lite för hårda, har lite fel färg, chokladen kanske ser lite vissen ut eller så är det en godissort som vi ska sluta sälja. Godiset är helt enkelt lika gott men har lite skönhetsfel. Då packar vi detta i butik och säljer det för ett lägre pris, bra för våra kunder och bra för planeten. Det innebär att vi blandar i våra egna mixar och säljer till ett billigare pris, bra va?

Psst, visste ni att vi i mån om tider bjuder specialplock för de som behöver ta godis från obrutna förpackningar på grund av allergier eller livsstil? Säg till expediten nästa gång ni är och köper godis så gör vi vårt bästa för att ordna det.