Hemmakvälls nya figurer.

Hemmakväll välkomnar två nya figurer – “Glada och spralliga precis som vi”

I samband med att Jonas Frank tog fram vårt grafiska mönster hösten 2021, har han även introducerat två nya figurer som kommer att bli en del av Hemmakväll-familjen. Figurerna kommer från en magisk godisvärld och bosätter sig i Hemmakvälls butiker från och med den 29 augusti.
– Målsättningen har varit att figurerna ska vara sådär busiga och skojiga som Hemmakväll är, det ska bli superspännande att se hur de tas emot, säger Jonas Frank.

I våras tog den grafiska designern Jonas Frank över kampanjproduktionen och med det ett nytt grafiskt uttryck åt oss på Hemmakväll, nu presenterar vi ytterligare en nyhet i samarbete med honom. Med inspiration från välkända tecknade figurer som Musse Pigg, Barbapappa och barnprogrammet Sesame Street, men också från graffiti-konstnären Kevin Lyons, har Jonas tagit fram två nya figurer. Tanken är att de ska komplettera vår visuella identitet och vårt mönster, nu vill vi passa på och presentera dessa tillskott i Hemmakväll-familjen.
– De här figurerna är väldigt busiga, de kommer ifrån en magisk värld och kan dyka upp lite sådär från ingenstans. När butikerna är stängda är de där och lever rövare i hyllorna och äter godis och dricker läsk säger Jonas Frank och fortsätter:
– Figurernas utseende är taggigt och färgglatt. När du ser dem är meningen att du ska bli glad, så som man är när man går och köper godis.

Medlemmarna får bestämma namn
Just nu hjälper våra medlemmar i kundklubben till och ta fram namnet på de nya figurerna. Genom en tävling får alla lämna in sina namnförslag och om ett par veckor kommer vi att presentera vinnarna. Vi på Hemmakväll ser verkligen fram emot att alla medlemmar och kunder ska få träffa dessa roliga krabater.
– Jag har visat figurerna för branschkollegor och de är väldigt omtyckta redan. De är glada och spralliga vilket passar perfekt för Hemmakväll, avslutar Jonas Frank.

Figurerna är designskyddade i hela Europa.