Jonas Frank med Hemmakvälls nya sommarkampanj - Smarrigare sommar!

Hemmakväll inleder samarbete med välkände formgivaren Jonas Frank

Hemmakväll kan stolt presentera att vi har dragit igång ett nytt samarbete med grafiska designern Jonas Frank. Jonas har tidigare arbetat med några av Sveriges största varumärken och har under de senaste månaderna tagit fram vår fantastiska sommarkampanj som kommer att gå live i slutet av maj.
– Jag ser verkligen fram emot att släppa den här färgsprakande kampanjen. Det ska bli väldigt spännande att se hur mottagandet blir, säger Jonas Frank.

Den 30 maj lanseras Hemmakvälls sommarkampanj i alla våra butiker i Sverige. Bakom kampanjen står grafiska designern Jonas Frank som tidigare har arbetat med varumärken som FUN light, Toyota, Acne och Moderna Museet. Med sin långa erfarenhet och öga för färgglada detaljer är Jonas ett välkommet tillskott till Hemmakväll-familjen, han kommer även att göra flera andra spännande kampanjer fram till jul.
– Det är väldigt roligt hur ett partnerskap kan växa fram så som det har gjort med Hemmakväll, det här är definitivt ett av de roligaste uppdragen jag har haft, säger Jonas och fortsätter:
– I sommarkampanjen har jag försökt fånga Hemmakvälls glädje och passion för godis. Tanken är att folk ska få en känsla av att godis passar alla tillfällen och inte bara hemma på helgerna, till exempel på en längre roadtrip, festival eller varför inte på stranden? Godis är inte bara till för lördagar, säger Jonas Frank.

Med inspiration från USA
Jonas Frank tycker om att arbeta med mycket färger; inför sommarkampanjen har han bland annat hämtat inspiration från amerikanska godisförpackningar som ofta är färgglada. Under arbetet med kampanjen har Jonas haft flera roller, bland annat Art Director och illustratör men också gjort en del copywriting.
– Det är speciellt att göra så många olika delar under ett projekt. Det gör att jag ser extra mycket fram emot lanseringen. Jag kommer att sätta mig utanför butikerna och kolla kundreaktionerna, för mig är det jätteviktigt. Det är så otroligt roligt och härligt att se vad folk faktiskt tycker om ens arbete, säger Jonas Frank innan han avslutar:
– Jag är väldigt tacksam för det här samarbetet med Hemmakväll. De är otroligt duktiga och har mycket energi och för mig är det extra roligt att jag har fått fria tyglar och verkligen fått utlopp för min kreativitet.

Jonas Franks arbetsgrupp:
Jonas Frank Kundansvarig Art Director
Richard Hallberg Copywriter
Jacob Hamilton Final Art, Originalarna AB

Hemmakväll AB är Sveriges största godisbutikskedja med cirka 60 butiker över hela landet i både stadskärnor och i gallerior, med cirka 600 medarbetare. Hemmakväll marknadsför och säljer lösgodis, konfektyr, snacks, drycker, glass, presentförpackningar, mjukisdjur Ty, Funko-figurer samt Pokemon.