Hemmakväll öppnar ny butik i Sundsvall – “glada att kunna möta efterfrågan”

Hemmakväll öppnar ny butik i Sundsvall – “glada att kunna möta efterfrågan”

Vi på Hemmakväll är stolta över att meddela att vi öppnar vår fjärde butik för i år. Den 1 juni slår vi upp dörrarna till vår senaste butik i centrala Sundsvall där vi ser fram emot att välkomna alla godisälskare i området.
Vår tillväxttakt har varit väldigt hög i år och vi är otroligt tacksamma att det är så många som uppskattar vårt koncept, säger Jan Richter, VD för Hemmakväll.

Nu är det dags att fira i Sundsvall! Hemmakväll växer så det knakar – under fjolåret öppnade vi sex nya butiker och i år är vi redan uppe i ytterligare fyra till. Det senaste tillskottet är vår nya butik i Sundsvall på Kyrkogatan 22 som vi godisnördar förberett öppningen av under en tid. Våra maskotar och barnens favoriter, Hemmis och Kvällis, är redo att flytta in i butiken och slå upp dörrarna för allmänheten torsdagen den 1 juni.

Under invigningshelgen utlovar vi välfyllda godislådor, nyheter, fantastiska erbjudanden och feststämning. Blir man dessutom medlem i vår kundklubb så får man alltid ta del av magiska recept och får tillgång till ännu vassare kampanjer.

Det är alltid spännande att öppna en ny butik, särskilt när vi kan erbjuda en sådan bred och varierad produktmix som Hemmakväll är känd för. Vi har jobbat hårt för att göra butiken till en färgglad och inbjudande plats där kunderna kan koppla av och njuta av vårt breda sortiment. Vi är övertygade om att Sundsvallsborna kommer att uppskatta det här tillskottet till sin stad, säger Jan Richter.

Hemmakväll-familjen vill bli större
Vi på Hemmakväll är alltid på jakt efter nya franchisetagare och nya lägen. Helst hade vi haft butiker i varje stad i hela landet. Än är vi inte riktigt där – men vi är på god väg. Med cirka 70 butiker runt om i landet är Hemmakväll den största godiskedjan i Sverige och vi strävar efter att erbjuda kunderna en unik och rolig upplevelse när de handlar godis, snacks och drycker. Just nu är det fullt fokus på öppningen av vår senaste butik i Sundsvall och därefter växlar vi upp för att fortsätta vår tillväxtresa tillsammans med våra härliga kunder. Målsättningen är att öppna ytterligare en butik i Sundsvall inom en snar framtid.

– Vi är väldigt glada över att öppna vår nya butik i Sundsvall. Besökare kan förvänta sig en nyrenoverad och fräsch lokal samtidigt som sortimentet i butiken faktiskt kommer att vara lite större än vanligt. Det här är en viktig milstolpe för Hemmakväll och vi hoppas att kunna öppna en till butik i området framöver, avslutar Jan Richter.

Hemmakväll AB är Sveriges största godisbutikskedja med cirka 70 butiker över hela landet i både stadskärnor och i gallerior, med cirka 600 medarbetare. Hemmakväll marknadsför och säljer lösgodis, konfektyr, snacks, drycker, glass, presentförpackningar, mjukisdjur Ty, Funko-figurer samt Pokemon.