Utforska sommarens godisupplevelser med Hemmakväll – nya smaker och nostalgiska favoriter

Vi på Hemmakväll välkomnar sommaren med öppna armar. I vårt tycke är godis perfekt för alla tillfällen, särskilt under picknickar och sommarlovets alla äventyr. Vi har också glädjande nyheter i form av två favoritsmaker från Delicato som har återvänt: Pärlboll och Havreboll. Som en extra bonus kommer vi även att lansera en ny mangogodis i lösvikten senare i juli, något som vår lösgodisansvarige Ole Lindell har längtat efter i över 10 år.

Sommaren har äntligen anlänt och Hemmakväll är redo att fira den med vårt koncept som hyllar godis för alla tillfällen. Oavsett om det vankas skolavslutning, konfirmation, dop eller födelsedagskalas är Hemmakväll den perfekta platsen för dig som vill överraska med något annorlunda och festligt. I sommar vill vi ta med hemmakvällen ut och vi har förberett oss genom att fylla våra hyllor och lösviktslådor med en härlig palett av sommarens alla färger och smaker. Ole Lindell berättar glatt att Hemmakväll har återinfört två älskade produkter från Delicato i sitt sommarsortiment: Pärlboll och Havreboll.

Dessa nostalgiska favoriter är perfekta att ta med sig till picknicken i parken eller till strandhänget. Att dessa klassiker är tillbaka ger våra besökare, åtminstone de lite äldre, möjligheten att återuppleva barndomens smaker och skapa nya härliga minnen under sommaren, säger Ole Lindell.

Men spänningen slutar inte där. I slutet av juli kommer Hemmakväll att lansera en helt ny mangosmak i lösvikten. Detta har varit en personlig längtan för Ole Lindell i över 10 år.

Den här lanseringen ligger mig väldigt varmt om hjärtat. Vi är övertygade om att mangoälskare som jag kommer att hitta en helt ny favorit bland lösgodiset. Den har perfekt syra, konsistens och färg och blir ett fantastiskt tillskott till sommarens godisupplevelser.

Med smak av sommaren

För Hemmakväll handlar sommaren inte bara om godis utan också om att väcka de underbara sommarkänslor som vi hade när vi var små. Det är en tid för lekfullhet, glädje och att skapa minnen med nära och kära som varar livet ut. Vi vill erbjuda våra besökare en upplevelse som får dem att känna sig som barn på nytt, där varje besök blir en magisk stund fylld med goda smaker och glädje. Så kom in till oss och utforska vårt sortiment av somrigt godis och var beredda på flera spännande nyheter. I augusti lanseras till exempel två fräscha smaker från Tutti Frutti: Piece of cake och en helt ny godisstång med smak av bär.

Dessa nya tillskott är perfekta alternativ till sensommarens utflykter. De är riktigt, riktigt goda, säger Ole Lindell innan han avslutar:

Vi på Hemmakväll är redo att skapa sommarkänslor och göra våra besökares äventyr ännu mer minnesvärda med en smak av barndomens glädje. Välkomna in och låt oss sätta guldkant på din sommar!

Hemmakväll AB är Sveriges största godisbutikskedja med cirka 70 butiker över hela landet i både stadskärnor och i gallerior, med cirka 600 medarbetare. Hemmakväll marknadsför och säljer lösgodis, konfektyr, snacks, drycker, glass, presentförpackningar, mjukisdjur Ty, Funko-figurer samt Pokemon.