Hemmakvälls senaste godisnyhet: Fudge Bearnaise

Hemmakvälls senaste godisnyhet: Fudge Bearnaise

Vid första anblick kan man tro att det här är ett aprilskämt, och det var faktiskt precis så det började, men det är helt sant: Tillsammans med godismakarna Mormor Lisas Konfektyr i Skåne lanserar vi på Hemmakväll en ny godis med smaken Fudge Bearnaise. Vågar ni prova?

Vi på Hemmakväll kan stolt berätta att vi, tillsammans med godistillverkaren Mormor Lisas, lanserar den mest unika godisbiten på marknaden: Fudge Bearnaise. Nu kanske ni tänker att det här inte kan vara sant –  men jo, det stämmer! Fudge Bearnaise består av en mjuk fudge med en distinkt smak av bearnaise som är doppad i vit choklad. Den här smakkombinationen är faktiskt en klassiker enligt oss just eftersom den blandar det söta med det lite syrliga, som i det här fallet är örten dragon. Kort sagt: En smakupplevelse för alla. Är det här helt galet? Ja, kanske det. Men visst är tanken på en bearnaisegodis lite kittlande, och vi på Hemmakväll har lagt ned mycket tid och kärlek på att ta fram den perfekta versionen tillsammans med Mormor Lisas.
– När vi träffade personalen på Mormor Lisas den första gången kom vi fram till att vi hade ett gemensamt intresse – att grilla. Det var då vi började leka med tanken att det borde finnas en godissort med bearnaisesås till efterrätt efter en klassisk grillning. Sedan gjorde vi en hel del olika tester, vilket till slut ledde oss till det färdiga receptet som uppfyllde alla våra krav på hur en god bearnaisegodis ska smaka, säger Ole Lindell, lösgodisansvarig för Hemmakväll.

Inget rätt och fel när det kommer till godis
Det är ingen hemlighet att vi på Hemmakväll tycker om att vara lekfulla med godissmaker och att vi (nästan) inte har några gränser. Minns ni till exempel när vi lanserade en nöt-crème-pralin med smak av tacosås? En godissmak som även den stack ut. Precis som med nötpralinen kommer vi endast att erbjuda Fudge Bearnaise under en begränsad tidsperiod så se till att komma in i våra butiker och testa den medan du kan. Kanske kan du utmana en kompis, kollega eller någon i familjen?
– Vi hoppas att många där ute kommer att våga testa den här unika godissorten. Under framtagningen har vi låtit bearnaiseälskare smaka fudgen och ja, det är blandade bud. Vissa älskar den och vissa tycker att tanken på bearnaise i en söt godis är liiite för knäpp. Men sånt där älskar ju vi! Vi älskar lösgodis och vem säger egentligen vad som är rätt eller fel? Vad det får och inte får smaka? Inte vi i allafall, säger Ole Lindell innan han avslutar:
– Om vi märker att det finns ett intresse för den här tokiga smaken kommer det garanterat inte att sluta här, kanske nästa smak blir barbeque, rödvinsås eller en smarrig pepparsås?

Hemmakväll AB är Sveriges största godisbutikskedja med cirka 60 butiker över hela landet i både stadskärnor och i gallerior, med cirka 600 medarbetare. Hemmakväll marknadsför och säljer lösgodis, konfektyr, snacks, drycker, glass, presentförpackningar, mjukisdjur Ty, Funko-figurer samt Pokemon.