Lösgodis är populärt i påsk – “40 procent mer lösgodis i påsarna”

Lösgodis är populärt i påsk – “40 procent mer lösgodis i påsarna”

Påsken är på ingång och vi på Hemmakväll vill passa på att välkomna alla våra kunder till oss för att fira den. Som vi alla vet är påsken en riktigt godishögtid och just därför har vi fyllt upp godislådorna till bredden. För er som vill fylla ert ägg med något helt nytt och spännande har vi flera roliga nyheter att prova på.
– Påsken är helt klart en av de mest populära högtiderna bland våra kunder. Vi ser fram emot att välkomna alla till butikerna och erbjuda både klassiker och nya godissorter, säger Ole Lindell, lösgodisansvarig på Hemmakväll.

Snart är påsken här och vi hoppas att ni är lika taggade som oss på att fira högtiden med godis i mängder. Visste ni att folk fyller sina lösgodispåsar med närmare 40 procent mer godis i samband med påsken? Därför har vi på Hemmakväll förberett oss i god tid. Vi började för nästan åtta månader sedan med att ladda upp för att det ska finnas rätt sortiment i butik som räcker hela vägen fram till påskafton. Vilka är då de mest populära godissorterna kanske ni undrar? Det har vi svar på. Påskäggen, Mariannekulor och nougatäggen är klassikerna som folk väljer att fylla sina påskägg med.
– Självklart har vi fyllt upp med de klassiska godissorterna men vi har också precis släppt en nyhet i lösvikten från Fazer som heter Yoghurt Pear. Den har en fräsch smak som vi tycker påminner både om våren och sommaren, man blir glad av att äta den. Man kan också fylla ägget med godismorötter från lösvikten, ett väldigt roligt tillskott tycker vi, säger Ole Lindell och fortsätter:
– I det övriga sortimentet kommer man att kunna hitta en påskkanin i choklad från KitKat. Sedan kan man alltid växla upp äggjakten med Smarties senaste nyhet Egg Hunt Pack som innehåller sju ägg som man kan gömma och låta folk leta efter, både roligt och gott.

Över 100 år gammalt recept
De senaste åren har det blivit allt tydligare att folk faktiskt vågar gå bort från det mer traditionella påskgodiset och prova på andra smaker, det tycker vi på Hemmakväll är jätteroligt såklart. Utöver de tidigare nämnda godissorterna kommer vi även att erbjuda klassiska Mignon-ägg med äkta skal som är handfyllda med nougatkräm. Dessa ägg återfinns endast i våra butiker så om ni är ute efter något unikt är det här något för er. Visste ni förresten att Mignon-äggens historia sträcker sig tillbaka hela vägen till 1896? Och vad som är extra häftigt är att det var precis samma smak i äggen då som det är idag, helt fantastiskt.
– Vi hoppas att folk ska våga testa lite nytt i påsk och kanske blanda klassikerna med några av våra härliga nyheter. Oavsett vad man gillar så finns det något för alla och vi ser fram emot att välkomna kunderna till alla våra butiker, avslutar Ole Lindell.

Hemmakväll AB är Sveriges största godisbutikskedja med cirka 60 butiker över hela landet i både stadskärnor och i gallerior, med cirka 600 medarbetare. Hemmakväll marknadsför och säljer lösgodis, konfektyr, snacks, drycker, glass, presentförpackningar, mjukisdjur Ty, Funko-figurer samt Pokemon.