Cocky Crane - den kaxiga tranan har landat!

Cocky Crane - den kaxiga tranan har landat!

Ideén till Cocky Crane föddes för många år sedan, egentligen redan 1969 då Herrljunga Cider började musta. Cocky Crane är en hyllning till vår kaxiga vän "Tranan" som huserade på cidergården i Herrljunga, just det året.

Våra drycker är modiga, med influenser från hela världen. Tranan är berest och världsvan och tar med sig intryck från sina resor.
Inom varumärket finns sedan tidigare hantverkscider som säljs på Systembolaget. Cocky Crane Cidery som är s k crafted cider - traditionell torr cider, humlad cider och cider spetsad med fruktjuice.

-Det är en trendande kategori, där vår cider vunnit flera priser, berättar Nina Hagman, Marknadschef på Cocky Crane/Herrljunga Cider.

Cider i ny tappning

Nu lanseras den nya kategorin cider, inom varumärket Cocky Crane. En klassisk, söt svensk cider i kaxiga smaker och poppiga färger. En look och smakbild som är motsatt till den craftade cidern, avsedd för en helt annan målgrupp.

-Personligen är jag störtkär i smaken "Strawberry Barb", som är en blandning av solmogna jordgubbar och rabarber. Svår att motstå varnar Frida Andersson, designer på Cocky Crane/Herrljunga Cider
-Det har varit fantastiskt kul att kreera fram tillsammans med våra riktigt duktiga designerns, fortsätter Nina, som är övertygad om en framgång även i denna nisch.

Den sötare cidern kommer finnas tillgänglig, primärt utanför Sveriges gränser. Men det stannar inte där. Vi har stora planer för Cocky Crane och i framtiden kommer fler dryckessorter att landa för törstiga både när och fjärran. Så håll utkik, uppmanar Nina.

Cocky Cranes internationella webbsida www.cockycrane.com

Instagram: cockycrane