Cocky Crane tillgängligt för alla restauranger och krogar

Cocky Crane tillgängligt för alla restauranger och krogar

Cocky Crane, som lanserades i våras har fått en bra start på marknaden. Fram till nyss har den goda cidern funnits på Systembolagets beställningshylla. Men framåt kan även restauranger, hotell och barer servera den eftertraktade drycken. Menigo har alla smaker i sitt sortiment.

-Riktigt kul att Menigos inköpare tror på produkten, säger Per Östlund, säljchef. Nu hoppas vi att fler grossister hakar på så att folket får smaka på årets cidernyheter, fortsätter Per.

Så uppmaningen till er konsumenter är att nästa gång du hänger i baren frågar efter Cocky Crane - den nya cidern. Och är du som läsare inköpare av dryckesvaror, ja då är du välkommen att kontakta oss.

Trevlig helg!

/Vännerna på Herrljunga
www.cockycrane.com

Herrljunga Cider AB är ett familjeföretag i fjärde generationen och en av Nordens ledande tillverkare av dryck. Företagets flaggskepp är cidern som är marknadsledande i Sverige. Herrljunga Cider har även varumärkena Herrljunga Musteri, Herrljunga Rå, Dufvenkrooks, Cocky Crane Cidery samt Herrljunga 1911. Produktsortimentet hos de olika varumärkena sträcker sig från kallpressad juice till must, grönsaksshot, saft och glögg. Produkterna från de olika varumärkena finns på de ledande livsmedelskedjorna i de nordiska länderna samt på systembolaget.
Utöver sina egna varumärken och produkter säljer och distribuerar Herrljunga Cider också Hobgoblin, Lorina, samt Swedish Tonic.