Dubbelvinst för Cocky Crane - guld och brons för bästa smaksatta cider 2022!

Cocky Crane tar hem Guld & Brons för bästa cider!

Dubbelvinst för Cocky Crane
Stockholm Beer & Whisky Festival arrangerar internationella tävlingar; Best Beer, Best Cider, Best Whisky, Best Mead, Best in Show och Untappd. I kategorin "Best Cider" finns underkategorierna "Traditional Cider" och "Aromatised Cider".
Cocky Cranes smaksatta serie cider tar hem både guld och brons i just Aromatised Cider. Silver tog Magners hem med sin päroncider.

GULD: Cocky Crane - Strawberry Barb
SILVER: Magners - Pear Cider
BRONS: Cocky Crane - Twisted Apple

Marika Blomberg tar emot priset
- Jag är så otroligt stolt och glad att få emotta dessa priser. Mässbesökarna har verkligen uppskattat vår cider och utmärkelserna är kvittot på att de verkligen är riktigt, riktigt bra, säger Marika Blomberg, butiks- och eventansvarig för Herrljunga Cider AB.
- Än är det två dagar kvar på mässan så kom gärna och besök vår monter så får ni smaka på vinnar-cidern, säger Marika glatt.

Några glada vinnare på Stockholm Beer & Whiskey Festival 2022

Marika Blomberg, butiks- och eventansvarig för Herrljunga Cider AB, tillverkare av Cocky Crane.

Tidigare vinster från Öl & Whiskeymässan

2019 Vann den craftade delen av Cocky Crane guld och brons i kategorin Bästa Cider Traditional och Aromatised.

GULD: Cocky Crane - Crispy Apple
BRONS: Cocky Crane - Sour Raspberry/Lemon