Pressinbjudan vernissage Famous Hearts

Pressinbjudan vernissage Famous Hearts 7 februari 2006 Inför Alla Hjärtans Dag lanserar Hjärt-Lungfonden insamlingskampanjen Famous Hearts. 20 kända svenskar bidrar med personligt målade motiv till en serie blomster- och gratulationskort som säljs till förmån för forskning kring plötslig hjärtdöd. Redan den 7 februari har media möjlighet att se de motiv som ligger till grund för korten och höra mer om kampanjen. Vid vernissagen/pressträffen medverkar bland annat Prinsessan Christina, Fru Magnuson, hedersordförande i Hjärt-Lungfonden, Barbro ”Lill-Babs” Svensson och Pelle Petterson, Sveriges främste båtdesigner, vars son Per dog i plötslig hjärtdöd 38 år gammal. Alla tre har bidragit med bilder till kampanjen. Dag: 7 februari 2006 Tid: 11.00-13.00 Plats: Åmells Konsthandel, Birger Jarlsgatan 14, Stockholm Program: 11.00 En lättare lunch serveras. 11.30 Staffan Josephson, Hjärt-Lungfondens generalsekreterare, hälsar välkommen och berättar om insamlingskampanjen Famous Hearts. 11.45 Prinsessan Christina, Fru Magnuson berättar om sitt engagemang i Famous Hearts. 11.50 Pelle Petterson om frågorna som väcktes efter sonens död. 12.00-13.00 Möjlighet till personliga intervjuer. Docent John Pernow kommer att finnas på plats för att besvara medicinska frågor. John Pernow är docent i kardiologi vid Kardiologiska kliniken på Karolinska Universitetssjukhuset i Solna och ledamot i Hjärt-Lungfondens forskningsråd. Övriga som bidragit med motiv till kampanjen är Lasse Berghagen, Ernst Billgren, Mikael Persbrandt, Jill Johnson, Ulf Ekberg, Magnus Härenstam, Martin Stenmarck, Katarina Ewerlöf, Henrik Hjelt, Lasse Kronér, Joe Labero, Stefan Lövgren, Ulrika Nilsson, Mi Ridell, Martin Timell, Lars Wallin och Annica Petterson (Pers fru). Anmäl dig till Åsa Elm på asa@elmkommunikation.se alt. 070-739 61 95 senast 2/2. Ange om du önskar enskild intervju med någon av deltagarna. Se även www.hjart-lungfonden.se/kampanjer/ Åsa Elm Presskontakt Famous Hearts Mobil: +46 (0)70 739 61 95 Tel: +46 (0)8 37 59 99 E-post: asa@elmkommunikation.se