Datum fastställt för Höga Kusten Hike 2014

Nu är datumet fastställt för Höga Kusten Hike 2014, Sveriges näst största vandringsarrangemang som lockar vandrare från världen över. Den 24 -27 Juli ger sig deltagarna ge sig ut över de kustnära bergen, de djupa skogarna och den skimrande kusten.

Höga Kusten Hike har snabbt blivit Sveriges näst största vandringsarrangemang och rönt uppmärksamhet både nationellt i bland annat Utemagasinet, SVT och Expressen men även internationellt genom Visit Sweden.

Denna 40 kilometer långa vandring går genom världsarvet Höga Kustens absoluta höjdpunkter. Genom den legendariska Skuleskogen och Slåttdalsskrevan. Längst sandstränder och klippar och över Slåttdalsberget innan man går i mål på toppen av det majestätiska Skuleberget.

Vandrarna bär själva sin utrustning medan transporter, gas, mat och friluftsskola med Johan Skullman, en av Sveriges mest erfarna friluftsutbildare, ingår i deltagaravgiften.

Förra året blev en otrolig succé och nu ser vi fram emot att välkomna än fler vandrare till naturen och gemenskapen i det Svenska Världsarvet, säger Jerry Engström initiativtagare till Höga Kusten Hike.

Vandringen sker i samarbete med några av Sveriges främsta friluftsbolag; Fjällräven, Naturkompaniet, Utemagasinet, Hestra, Woolpower, Hanwag, Primus och 24H Meals. Under Höga Kusten Hike 2013 deltog 120 vandrare från totalt 10 länder.