Tanja Jezewski, ny marknadschef på Högberga Gård

Tanja Jezewski, ny marknadschef på Högberga Gård

Tanja Jezewski är nytillträdd marknadschef på Högberga Gård på Lidingö. Tanja kommer närmast från Tammsvik Konferens & Herrgård och Krägga Herrgård där hon haft det övergripande ansvaret över marknad och försäljning. Varumärke, framgångsrika möteskoncept och webnärvaro har varit några av hörnstenarna i arbetet.

- Ja, och att nu komma till en så vacker anläggning som Högberga Gård känns otroligt spännande. Vilket ställe! Efter bara några timmar på anläggningen så förstår jag varför så många kunder väljer att komma tillbaka igen och igen och igen. Det ska bli en härlig utmaning att få lära känna varumärket, vara med och utveckla det och stärka det; både internt och ute på marknaden. Högberga Gård förtjänar att vara ett varumärke i världsklass.

Högberga Gård ligger vackert beläget vid Stockholms inlopp med en strålande utsikt och vy över de första skärgårdsöarna och farleden in till Stockholm.

- Miljön är oslagbar. Jag förundras över den häftiga utsikten som Högberga bjuder på. Men också över den ståtliga inre miljön och den varma atmosfären. Men det var inte enbart det som avgjorde att jag ville ha tjänsten, utan det, i kombination med, att jag får fortsätta arbetet ihop med min gamla VD, Johan Hjort. Vi har fortfarande många idéer kvar att genomföra och under hans ledarskap vet jag att jag får möjligheten att utvecklas i en stark och visionär organisation, avslutar Tanja.

Tanja och Johan har jobbat tillsammans under flera år och bland annat genomfört ett par lyckade varumärkesarbeten ihop.

- Tanja har precis de egenskaper Högberga Gård står för samtidigt som hon har nyfikenheten och viljan att lära sig nya saker. Med tanke på de höga målsättningar vi har för framtiden så kommer hon, med sin passion för branschen, vara en stor del av utvecklingen. Tanja är även en framgångsrik bloggare och det är en av trådarna som vi sofistikerat kommer att utveckla säger Johan Hjort, VD Högberga Gård.

Med en hisnande utsikt över Stockholms inlopp och med en fantastisk vy över de sista skärgårdsöarna i farleden in till huvudstaden, tronar Högberga Gård. Anläggningen är centralt belägen på Lidingö, endast 20 minuter från Stockholms centrum. Högberga Gård byggdes 1911 av konstmecenaten och skriftställaren Klas Fåhreus, och är sedan 1985 förklarat som byggnadsminne. Anläggningen erbjuder såväl konferens- som privatgäster en högklassig vistelse med ett stort utbud av aktiviteter i en pietetsfull och sekelskiftsaktig atmosfär. Anläggningen drivs sedan 1992 av Fastighets AB Högberga. Den nya Conferencen invigdes 1994 och består idag av ett stort utbud av mötesplatser. År 2004 slog man också upp dörrarna till Paviljongen och anläggningen fick därmed en unik SPA-avdelning med direkt havskontakt. Högberga Gård är medlem och utvald av Svenska Möten samt stolt medlem i IACC .