Kunder nöjda med Hogia ­- 92 procent rekommenderar Hogia PA-system

Stenungsund den 23 februari 2011 –  I en undersökning som mäter NKI (Nöjd-Kund-Index) framkommer att 92 procent av Hogia PA-systems kunder kan tänka sig att rekommendera
Hogias HR-system till andra företag. Undersökningen omfattar totalt 400 kunder som under 2010 använt system och tjänster från Hogia PA-system.

”Resultatet av undersökningen stärker oss i övertygelsen att vi kan erbjuda lättanvända och effektiva lösningar. Samtidigt visar den på vikten av att kunna hjälpa kunderna hela vägen. Idag räcker det inte med att tillhandahålla produkter utan snarare helhetslösningar. Att ge ett bra bemötande hela vägen, från försäljning och implementering till utbildning och support är helt avgörande. Förbättringsarbetet pågår hela tiden och vi slår oss givetvis inte till ro med detta. Att en så hög andel av våra kunder kan tänka sig att rekommendera oss för andra är samtidigt det bästa kvitto vi kan få på att vi är på rätt väg”, säger Anna Tamnhed, kundchef på Hogia PA-system.

Undersökningen genomfördes med hjälp av förstudie och telefonintervjuer. Undersökningsföretaget Tradewell ansvarade på uppdrag av Hogia PA-system för genomförandet.

För mer information kontakta:
Anna Tamnhed, kundchef Hogia PA-system
Telefon: 0303-688 93, E-post: anna.tamnhed@hogia.se

Om Hogia PA-system
Hogia PA-system erbjuder ett stort antal system och tjänster, från webbaserade system för chefsstöd och självservice till personalsystem, lönesystem, tid- och avvikelsesystem, reseräkningssystem, system för HR-processer samt kundsupport. Företaget Hogia PA-system ingår i affärsområdet Hogia HR Systems. Bolaget har ca 40 medarbetare vid huvudkontoret i Stenungsund samt kontoren i Örebro och Stockholm. Hogia PA-system arbetar mot medelstora till stora företag (från 100 anställda upp till flera tusen).
För mer information besök www.hogia.se/pasystem

Om Hogia HR Systems
Hogia HR Systems är ett affärsoråde inom Hogia med 6 bolag som utvecklar, säljer och ansvarar för support inom Human Resources (HR). Tillsammans har bolagen ca 120 anställda. Hogia HR Systems levererar helhetslösningar inom det personaladministrativa området till små, medelstora och stora företag på den nordiska marknaden. Idag använder ca 40% av Sveriges medelstora och stora företag Hogias lönesystem. Därtill kommer att löneredovisningen för tiotusentals mindre företag sköts med hjälp av Hogia HR Systems programvaror.
För mer information besök www.hogia.se