Memira väljer Hogias HR-lösningar

­- Nordens största ögonlaserkedja effektiviserar administrationen

Stenungsund den 1 mars 2011 – Företaget Memira har tecknat ett avtal med Hogia HR Solutions om leverans av programmen HogiaLön Plus och Hogia Personal.  Med det nya IT-stödet räknar Memira med att effektivisera personalarbetet och löneadministrationen.

”Memira är ett växande företag med verksamhet i flera länder och totalt cirka 300 medarbetare. Det nya systemet gör bland annat att vi får ett integrerat personal- och lönesystem och bättre möjligheter till rekrytering och kompetenskartläggning. Med Hogias HR-lösningar möter vi vår kravspecifikation samtidigt som vi skapar en bättre struktur och möjligheter att växa ytterligare”, säger Kristina Lagerbäck, HR utvecklingschef, Memira Holding AB.

”Vi vet att en effektiv personal- och lönehantering idag är en avgörande del av vardagen för flertalet företag. I det arbetet vill vi erbjuda en lösning som förenklar de administrativa processerna och gör det möjligt att fokusera på den egna kärnverksamheten. Att ett tillväxtföretag som Memira nu väljer Hogia tycker vi visar hur våra system kan matcha behoven av både förenkling och flexibilitet”, säger Joakim Abrahamson, Försäljningschef Offentlig, Hogia HR Solutions AB.

Samtliga medarbetare omfattas av det nya personalsystemet.  Memiras lönehantering sker i respektive land. Driften av det nya systemet ligger hos Hogia Teknik Drift AB.

För mer information kontakta:
Joakim Abrahamson, Försäljningschef Offentlig, Hogia HR Solutions AB
 E-mail: joakim.abrahamson@hogia.se
Telefon: 0303-72 60 71, 0703-42 60 71

Om Hogia HR Systems
Hogia HR Systems är ett affärsområde inom Hogia med 6 bolag som utvecklar, säljer och ansvarar för support inom Human Resources (HR). Tillsammans har bolagen ca 120 anställda. Hogia HR Systems levererar helhetslösningar inom det personaladministrativa området till små, medelstora och stora företag på den nordiska marknaden. Idag använder ca 40 % av Sveriges medelstora och stora företag Hogias lönesystem. Därtill kommer att löneredovisningen för tiotusentals mindre företag sköts med hjälp av Hogia HR Systems programvaror.
För mer information besök www.hogia.se

Om Memira
Memira är Nordens största ögonlaserkedja, med cirka 300 anställda och närmare 50 kliniker i Sverige, Norge, Danmark och Tyskland.  Memira behandlar tiotusentals personer varje år för närsynthet, översynthet och astigmatism (brytningsfel). Memira är även ledande på behandling av åldersrelaterade synfel och kan hjälpa personer som idag har progressiva glasögon och läsglasögon. En behandling med den senaste tekniken tar mellan 5-90 sek och de flesta kan återgå till arbetet redan dagen efter.
För mer information besök www.memira.se