Holistic lanserar smakrika nyheter inom träning –utan onödiga tillsatser

Holistic lanserar smakrika nyheter inom träning –utan onödiga tillsatser

Fyra nya smakrika träningsprodukter tar plats i Holistics sortiment: Holistic Vassleprotein med ny smak av jordgubb, Holistic Clear Whey vassleproteinisolat med smak av mango och litchi, Holistic PWO med smak av jordgubb och vattenmelon samt Holistic EAA med smak av äpple och päron. Intresset för sportsegmenten ökar och därför har Holistic valt att matcha kundens förväntan på rena, effektiva träningsprodukter genom att presentera fyra nya välsmakande träningsnyheter.

”Vi ser att fler människor inser värdet av att satsa på sin hälsa. Den svenska befolkningen spenderar årligen omkring 50 miljarder kronor på motion och hälsa och kategorin sport utgör runt 30% av kosttillskottsbranschen. Genom att erbjuda högkvalitativa träningsprodukter med effekt och utan onödiga tillsatser kan vi differentiera oss från konkurrenterna och skapa konkurrensfördelar. Detta kan locka kunder som är beredda att betala mer för premiumprodukter och stärka vår position på marknaden samt skapa möjlighet för att locka en bredare kundbas. Detta kan inkludera befintliga kunder samt nya målgrupper som är intresserade av sportrelaterade hälsoprodukter.”, säger Sofia Mellström, produkt och utbildningschef, Holistic Sweden AB.

Två nyheter i vassleprotein-hyllan
Vassle betraktas som den optimala proteinkällan, främst på grund av dess balanserade profil av lättupptagliga aminosyror. Protein är kroppens byggstenar och avgörande för muskeluppbyggnad och underhåll. Holistic Vassleprotein har en hög proteinhalt och innehåller alla essentiella och icke essentiella aminosyror i rätt balans och kan användas både vid intensiv träning och för dagligt proteinbehov.

Clear Whey vassleproteinisolat mango och litchi 500g
Nyheten Cleay Whey vassleproteinisolat i smaken mango och litchi är ett högkvalitativt vassleprotein med en hög proteinhalt, samtidigt som mängden fett, laktos och kolhydrater är minimal på grund av bearbetningen av produkten. Vassleproteinisolatet är ultrafiltrerat och framställt genom kemikaliefri membranfiltrering, vilket resulterar i en av de renaste och mest högkoncentrerade formerna av vassleprotein som snabbt kan tas upp av kroppen. Holistic Clear Whey framställs av mjölk från gräsbetande kor på europeiska gårdar, främst nordiska sådana. Trots produktens låga halt av laktos har enzymet laktas adderats för att hjälpa till att bryta ner den laktos som finns kvar, vilket gör att även personer som är lite eller måttligt känsliga för laktos ofta kan inta produkten.

Holistic Clear Whey vassleproteinisolat är, till skillnad från klassiska vassleproteinpulver, uppfriskande och fräsch i sin smak och är mer komparativ med en lemonad än en traditionell, mjölkig proteinshake.

Pris: 379,00 kr

Clear Whey vassleproteinisolat rekommenderas användas efter träning eller under dagen för att fylla på med extra protein. Dosera genom att blanda 30 g pulver (ca 3 msk) med 3–5 dl vätska. Skaka ordentligt.

Vassleprotein jordgubb 750 g
Holistics populära Vassleprotein lanseras i ny smak av jordgubb. Proteinpulvret är tillverkat av kemikaliefri ultrafiltrerat och spraytorkat vassleproteinkoncentrat. För att göra vassleproteinet mer lättsmält innehåller det matsmältningsenzymer, som förbättrar proteinupptaget och bryter ner laktos. Detta gör produkten passande även för lite eller måttligt laktoskänsliga. Proteinpulvret är dessutom berikat med mineralen krom, som bidrar till att upprätthålla normala blodsockernivåer.

Vassleråvaran kommer från kor på nordiska gårdar (Sverige, Norge, Finland), är GMO-fri och uppfyller strikta kvalitetskrav för att säkerställa högsta kvalitet och renhet. Vassle är en råvara som naturligt kan variera utifrån vilken mjölk som används och utifrån vilka marker som korna har betat på. Den norska råvaran som finns i Holistic Vassleprotein kan upplevas lite fetare i sin konsistens än övriga råvaror vilket är helt naturligt och kan kräva lite längre mixtid – solroslecitin är därför tillsatt för att få en mer krämig och lättblandad konsistens, som dessutom bidrar till ett extra högt proteininnehåll.

Pris: 379,00 kr

Holistic vassleprotein jordgubb passar perfekt till frukost, mellanmål och desserter och kan enkelt blandas i din smoothie, gröt eller intas med endast vatten för att fylla på med extra protein under dagen. Dosera genom att blanda 30 g pulver (ca 0,8 dl) med 2–3 dl vätska. Skaka ordentligt.

EAA äpple och päron 330g
Nyheten EAA i smaken äpple och päron är vegansk och innehåller alla nio essentiella aminosyror inklusive glycin och L-alanin som är grundstenar för bildandet av protein och därav avgörande för uppbyggnad och bevarande av muskelproteiner, vävnadsreparation och hormonproduktion.  Aminosyrorna i Holistic EAA är i fri form, vilket innebär att de absorberas av kroppen utan att behöva brytas ner, i motsats till proteiner. Det resulterar i snabbt upptag, vilket gör produkten idealisk att konsumera i samband med träning för att snabbt få i gång kroppens process för återhämtning och uppbyggnad. Holistic EAA innehåller också de grenade aminosyrorna (BCAA) L-leucin, L-isoleucin och L-valin i ett förhållande av 4:1:1, med en hög koncentration av L-leucin. Denna proportion är noggrant avvägd för att stödja muskeluppbyggnad och minimera muskelnedbrytning både under träning och återhämtning.

Pris: 289,00 kr

Rekommenderad användning av EAA är särskilt i samband med träning eller som ett näringsrikt mellanmål, genom att blanda pulvret i vatten eller addera till en smoothie. Dosera genom att blanda 1 skopa pulver med 3–4 dl vatten.

PWO jordgubb och vattenmelon 345g
Holistic PWO i smaken jordgubb och vattenmelon är vegansk innehåller naturliga adaptogener, aminosyror och andra viktiga näringsämnen som bidrar till ökad energi, koncentration och fokus både innan, under och efter träning. Produkten innehåller naturligt koffein från kaffebönan Coffea robusta. Studier har visat att koffein kan bidra till ökad vakenhet och förbättra koncentrationen, vilket kan vara särskilt fördelaktigt inför fysisk aktivitet. Ingredienser som kreatin, L-citrullin, beta-alanin, L-arginin, L-tyrosin och betain (Trimetylglycin/TMG) är inkluderade för att optimera prestanda och energinivåer under träningspasset. Ginseng (Panax ginseng) och litet tjockblad bacopa (Bacopa monnieri) har inkluderats för att främja mentalt välbefinnande. Båda växtextrakten bidrar till normal kognitiv funktion. Elektrolyter i form av kokosvattenpulver och magnesium har också lagts till för att stödja vätskebalansen och underlätta återhämtning. Dessutom innehåller produkten noga utvalda vitaminer och mineraler för att optimera kroppens återhämtning och förmåga att hantera oxidativ stress.

Pris: 329,00 kr

Holistic PWO ger en snabb effekt. För bästa resultat bör den intas ungefär 30 minuter innan fysisk aktivitet. Dosera genom att blanda 1,5 msk pulver med 3 dl dricksvatten.

Samtliga fyra nyheter är sötade med steviolglykosider från stevia, vilket ger produkterna en lätt sötma och god smak, utan kalorier. Holistic anser att stevioglykosider är ett av de bättre valen av sötningsmedel eftersom det kommer från naturlig källa och växten stevia.

Nyheterna finns tillgängliga på www.holistic.se, hos näringsterapeuter samt apotek i Sverige från och med:
Clear Whey vassleproteinisolat mango och litchi 500g – v.5 2024
Vassleprotein jordgubb 750 g – v.4 2024
EAA äpple och päron 330g – v.7 2024
PWO jordgubb och vattenmelon 345g – v.7 2024

Om Holistic
Holistic har i över tjugo år utvecklat och förnyat ett brett sortiment av premiumtillskott med rena, lättupptagliga ingredienser baserat på den senaste forskningen. Kunderna ska känna effekt av tillskotten och vara trygg i att produkterna genomgått en omfattad framtagningsprocess där man enbart använt sig av marknadens finaste råvaror, där resultatet är det allra bästa för din hälsa. Holistic tummar aldrig på recepturernas kvalitet eller den holistiska omfattande helhetssynen på hälsa. Läs gärna mer på holistic.se

Jessica Rogberg

Presskontakt Marknadschef 0141-69 90 00