Holistic – vinnare av Årets arbetsplats

Holistic – vinnare av Årets arbetsplats

”En arbetsplats är aldrig bättre än sina medarbetare, så därför måste alla medarbetare få möjlighet att vara sitt bästa jag”. Så började Holistics nominering till Årets arbetsplats. På torsdagens näringslivgala i Norrköping stod det klart - Holistic är utsedd till Årets arbetsplats.

Finalisterna Holistic, Lundbergs och Consid bedömdes av en jury utifrån företagens engagemang, nöjdhet bland medarbetare och arbetsmiljö.

- Årets arbetsplats är en utmärkelse som vi tar emot med glädje, tacksamhet och en stor nypa ödmjukhet.Det här är medarbetarnas pris. Och den största vinsten för mig är att jag får träffa dem och arbeta med dem, för en bättre värld, varje dag, säger Peter Hencz vd på Holistic.

Från yoga till personlig utveckling

På Holistic finns alla yttre attribut på plats – en egen yogasal med gemensam meditation varje morgon, ett vilorum, gym och fullt utrustat kök med allt (förutom mikrovågsugn). Men också en medarbetare som arbetar med att hjälpa Holistics medarbetare i deras personliga utveckling, utifrån egna förutsättningar och önskemål.

- Att ha en bra arbetsplats, med den gemenskap och arbetsglädje som vi har på Holistic, är betydligt svårare än att redovisa en stor vinstmarginal. Det är ett arbete som varje enskild medarbetare måste utföra varje dag, säger Peter.

”Att bidra till en bättre värld”

En stark sammanhållning, ansvar och en tydlig vision. Det är en del av Holistics grund, men också tre av företagets framgångsfaktorer.

- Vi gör inte allting rätt, men vi äger en enorm styrka i vår sammanhållning och vårt gemensamma mål - att bidra till en bättre värld, att göra våra kunder så starka som möjligt och att ta hand om varandra.

För mer information: Peter Hencz Tel: 076-777 40 60, peter.hencz@holistic.se

För mer information om Holistic, följ oss på:

Holistic bloggen

Jessica Rogberg