Planera verksamhetens PR-arbetet i god tid och du kan med glädje fånga de bollar som oväntat flyger in.

HSB Göteborg nominerade till Årets Nyhetsrum 2016!

Över 5 000 företag har sitt nyhetsrum på MyNewsDesk och av dessa har HSB Göteborg nominerats i kategorin "Bygg & Fastighet". Torsdag den 26 januari avgörs vem som vinner.

För åttonde året i rad arrangerar Mynewsdesk tävlingen Årets Nyhetsrum. Tanken med tävlingen är att inspirera kunder till att arbeta ännu bättre i sina nyhetsrum och lyfta fram de som arbetat på bästa sätt.

För HSB Göteborg innebär denna nominering en fjäder i hatten. PR-arbetet är sedan många år målsatt för att stödja verksamhetsplanen. Antalet pressmeddelanden under året, antalet delningar av dessa och annat content-arbete planeras utifrån verksamhetens behov av kommunikation och mål. Allt för att skapa de bästa förutsättningarna för ett framtida hållbart boende för HSBs medlemmar.

Prisutdelningen äger rum i Stockholm den 26:e januari.

Här är listan över de som är nominerade för “Årets Nyhetsrum 2016”:

1. IT och Teknik

Hyresgästföreningen Västra Sverige, Procurator, If Skadeförsäkring

12. Hosted newsroom
Aller Media AB, Telia, Ekan Management

Juryn består i år av anställda från Mynewsdesk - account management, customer support, sälj och marknad - samt Emma Lindgren, frilansande kommunikatör och Mynewsday-talare, och Malin Zetterlund, VD på The Bond Communication.