Fler biljetter till Malmö Arena 31 oktober – artister klara

Den 31 oktober kommer påve Franciskus tillsammans med ledare för Lutherska världsförbundet till Lunds domkyrka och Malmö arena. Nu släpps ytterligare en omgång biljetter till Malmö Arena. Det är också klart vilka artister som medverkar i arenan.

En första omgång biljetter till Malmö Arena släpptes för en månad sedan och tog snabbt slut. Nu släpps ytterligare ett antal biljetter. De går att köpa via Ticketmaster från klockan 14:00 i dag onsdag.

Det är också klart hur artistprogrammet under dagen kommer att se ut. Medverkar gör bland andra Malena Ernman, Cirkus Cirkör, Samuel Ljungblahd och Avicii-sångaren Sandro Cavazza, tillsammans med ett femtontal körer, husband och fler soloartister. Programmet leds av Kattis Ahlström.

Eventet kulminerar då påve Franciskus anländer tillsammans med Lutherska världsförbundets ordförande, biskop Munib Younan och generalsekreteraren Martin Junge.

I Malmö Arena kommer också en överenskommelse om samarbete att undertecknas av Lutherska världsförbundets biståndsarbete World Service och den katolska hjälporganisationen Caritas Internationalis. Framträder gör också bland andra den kaldeiske biskopen av Aleppo, Antoine Audo och löparen Rose Nathike Lokonyen från Sydsudan, som tävlade i OS i Rio de Janeiro för det särskilda flyktinglaget.

Biljettkostnaden till eventet i Malmö Arena är 100 kronor. Intäkterna går oavkortat till stöd till flyktingar från krigets Syrien.

Katolska kyrkan i Sverige räknar idag cirka 130 000 medlemmar men antalet troende katoliker i landet är mycket större; omkring 200 000 personer.