HUI:s VD FREDRIK BERGSTRÖM BLIR NY AFFÄRSOMRÅDESCHEF FÖR WSP ANALYS&STRATEGI

WSP har rekryterat Fredrik Bergström till ny affärsområdeschef för WSP Analys&Strategi. Fredrik, som är ekonomie doktor i nationalekonomi från Handelshögskolan har varit VD för HUI, Handelns Utredningsinstitut, sedan 2001. WSP är ett globalt företag som erbjuder kvalificerade konsulttjänster för samhälle och miljö. Med 250 kontor världen över och omkring 8000 medarbetare är WSP ett av de största konsultföretagen i Europa och bland de största i världen. I Sverige är WSP ett rikstäckande konsultföretag med drygt 2000 medarbetare. WSP har under de senaste åren byggt upp en stark utredningsverksamhet med inriktning på transport och infrastruktur, regional planering och stadsutveckling. Bland annat innefattar det förvärven av Transek och Inregia. Verksamheten har för närvarande ett hundratal medarbetare och har startat en nordisk expansion genom en etablering i Oslo under hösten 2007. - Efter att ha varit med och byggt upp HUI till ett uppmärksammat institut känns det nu som det är dags att ta nästa steg. Att få möjligheten att arbeta i ett globalt företag och som affärsområdeschef för en kunskaps- och forskningsbaserad verksamhet som analyserar viktiga samhälls- och näringslivsfrågor och som dessutom har tydliga expansionsplaner känns både utmanande och inspirerande, säger Fredrik Bergström. Fredrik Bergström kommer att tillträda sin nya befattning under våren 2008. För mer information, välkommen att kontakta Fredrik Bergström (08-762 7289, fredrik.bergstrom@hui.se) alternativt Rikard Appelgren, VD WSP Europe ( 08-688 60 00 , rikard.appelgren@wspgroup.s) AB HANDELNS UTREDNINGSINSTITUT (HUI) Organisationsnr. 556185–8498 Besöksadress: Regeringsgatan 60 E-post hui@hui.se Telefon: (vx) 08 - 762 72 80 Postadress: 103 29 Stockholm www.hui.se Telefax: 08 - 679 76 06