Petter Antti blir ny vd för Hushållningssällskapet Norrbotten-Västerbotten

Petter Antti utsedd till ny vd för Hushållningssällskapet Norrbotten-Västerbotten

Hushållningssällskapet Norrbotten-Västerbotten har utsett Petter Antti till ny verkställande direktör fr o m 1 januari 2023. Petter är född 1966, bosatt i Luleå och har erfarenhet från ett flertal ledaruppdrag bl a senast som mångårig VD för Läkarjouren i Norrland AB.

”Vi är mycket glada för och nöjda över att välkomna Petter Antti som VD” säger landshövding Lotta Finstorp, ordförande för Hushållningssällskapet Norrbotten-Västerbotten och fortsätter ”Petters kompetens och mångåriga erfarenhet att leda och utveckla olika verksamheter kommer vi att ha stor nytta av i vår verksamhet och inom de gröna näringarna.”

Petter Antti kommenterar sitt nya jobb. ”Vi befinner oss mitt i en klimatkris, vi har krig i Europa och en nationalism som sprider sig. Även om vi just nu, på grund av detta, ser utmaningar i form av höga energikostnader och en skenande inflation så kan tiden för en utvecklad och konkurrenskraftig lokal produktion av livsmedel inte vara bättre. I det lokala entreprenörskapet finns framtiden.”

Petter fortsätter: ”Jag tackar styrelsen för förtroendet att jag tillsammans med våra kompetenta medarbetare får möjlighet att fortsätta utveckla Hushållningssällskapet och göra det till en omistlig del i utvecklingen av de lokala näringarna.”

I denna rekrytering har vi samarbetat med Cesab Rekrytering AB. Tack till Lars Bogren.

Kontakt Jörgen Ericsson, styrelseledamot 070-552 1520 | joergen.ericsson@gmail.com

Hushållningssällskapet Norrbotten-Västerbotten är en modern kunskapsorganisation som arbetar med lantbrukets och landsbygdens utveckling, med våra kunders utmaningar som drivkraft. Vi erbjuder företagsrådgivning, konsultuppdrag, utbildning och utvecklingsprojekt inom de gröna näringarna. Därtill driver vi fiskodlingar och försöksverksamhet inom trädgård och växtodling. Idag är vi ca 30 medarbetare vid sex arbetsorter. Sedan över tvåhundra år är Hushållningssällskapet en oberoende aktör som verkar för att hushålla med jordens resurser – därav namnet.