Årets back förlänger med IKSU innebandy

Cornelia Fjellstedt är rankad som den 8:e bästa spelaren i världen, hon blev utnämnd till årets back och har varit en ledande spelare i IKSU innebandy i flertalet säsonger. Nu väljer Cornelia att skiva på ytterligare 3 år för IKSU.

- Att förlänga med IKSU kändes självklart för mig. Det här är klubben i mitt hjärta, säger 25-åriga Cornelia Fjellstedt.

Cornelia kom till Umeå för att gå på Riksidrottsgymnasiet och spel i RIG Umeå. Hon gjorde sin första säsong i IKSU och Svenska Superligan säsongen 2012/2013. Sedan dess har hon tagit 2 VM-guld, 6 SM-medaljer och 2 Champions Cup guld.

- Jag har sedan jag var liten drömt om att spela i en och samma klubb och trivas där till 100% och att få göra det är otroligt stort för mig. Jag älskar klubben och dess driv att alltid vilja göra allting för att vinna. Att det sedan finns ett driv att utvecklas och att människorna i och runt klubben är otroliga gör inte saken sämre.

Klubbchef Jocke Sjöström är nöjd med att förlänga med världsbacken.

- Cornelia är ryggrad och hjärta i IKSU och snart en av dem allra största i klubben genom alla tider. Hade det varit viktigt för henne så hade hon blivit utsedd till världens bästa spelare vid något tillfälle, men denna kreatör vinner hellre titlar än individuella utmärkelser. Det känns grymt bra att en så ödmjuk och otroligt professionell spelare representerar IKSU även kommande säsonger, säger klubbchef Jocke Sjöström.

- Målet för nästa säsong är som alltid att vinna SM-guldet. Nu är det VM-år också vilket motiverar lite extra under säsongen. Målet kommer vara att försvara VM-guldet och vinna SM-guld nummer sju för klubben, avslutar Fjellstedt.

• Sandviken