Två nya år för Delgado Johansson

Med 115 matcher och 205 poäng i klubben får IKSU innebandy behålla en av världens bästa spelare. Amanda Delgado Johansson har skrivit på för ytterligare två år i IKSU.
- Målet är att fortsätta ligga i toppen med IKSU, säger Delgado Johansson.

Med två Champions Cup-, VM-, och SM-guld är Amanda Delgado Johansson, trots sina 23 år, både meriterad och rutinerad. De två nya åren i IKSU var enligt Delgado Johansson en självklarhet.
- Jag trivs bra både i IKSU och Umeå som stad. Det är en seriös förening och som har en kultur där vi hela tiden driver varandra till att fortsätta utvecklas. Slutmålet är alltid att utmana om SM-guldet och i den miljön vill jag tillhöra.

Klubbchef Jocke Sjöström är mycket nöjd med förlängningen av en av lagets nyckelspelare.
- När Amanda kom till IKSU var det klubbens största värvning någonsin och hon har växt ut till en av världens absolut bästa spelare. En lagspelare och artist som blir en extremt viktig pusselbit i vårt arbete med att bygga ett lag som ska fortsätta vara världsledande. Jag är extremt stolt och glad att hon väljer att fortsätta sin satsning i IKSU och Umeå.

För Delgado Johansson har hennes tid i IKSU varit både framgångsrik och bra. Samtidigt som hon blickar tillbaka på sina tre och en halv säsonger spelade i klubben tittar hon framåt på fortsättningen i IKSU.
- Min tid i IKSU har varit väldigt bra skulle jag säga. De båda SM-gulden var helt fantastiska och är självklart höjdpunkterna under tiden i Umeå. Målet nu är givetvis att avsluta säsongen med SM-guld. Framöver blir det att fortsätta ligga i toppen med IKSU och personligen vill jag fortsätta tillhöra landslaget.

• Friskvård

• umeå