Robert Grahn leder Implemas satsning inom IFS Applications

Implema, som sedan länge är en ledande partner till SAP Svenska, breddar nu sin verksamhet och inleder ett samarbete som servicepartner till IFS. Robert Grahn har rekryterats som affärsområdeschef och kommer att vara den som leder Implemas IFS-satsning.

– Ett mycket nära samarbete med våra kunder har gjort att vi har en unik förståelse för företags behov och samtidigt på de krav som ställs på affärsprocesser i en rad olika branscher. Vi ser fram emot att bredda vårt erbjudande till IFS- kunder med en ambition att vara det naturliga valet hos företag och organisationer som valt IFS som plattform för sina affärsprocesser, säger Implemas VD Jörgen Aronsson.

Robert Grahn blir ny affärsområdeschef för IFS på Implema. Grahn har lång erfarenhet från affärssystem med mycket god insikt om affärssystem och kunders utmaningar.

– Jag imponeras av Implemas tydliga fokus på att paketera affärssystemlösningar och implementera på kort tid med många nöjda kunder som följd och jag ser verkligen fram emot att vara med på Implemas spännande resa framåt. Företaget har en stark position på marknaden och jag ser stor potential i företaget, berättar Grahn.

– Grahn har gedigen kunskap om vår marknad och har dessutom både djup och bred kunskap inom IFS där han hade ledande säljbefattningar mellan 1994-2008. Han kommer att bidra starkt till Implemas tillväxt inom affärsområdet IFS.

Robert Grahn tillträdde sin roll som affärsområdeschef för IFS den 1 maj 2015. Han kommer senast från Medius.

• ifs applications

Om Implema

Implema skapar mer konkurrenskraftiga företag med effektiva affärsprocesser utifrån marknadens bästa affärsstödslösningar: SAP, Microsoft Dynamics AX och IFS Applications.

Implema är en aktiv och coachande partner som jobbar nära kundens verksamhet med fullt projektansvar.

Med unik verksamhetskunskap och lång erfarenhet från affärsprocesser och affärssystemprojekt paketerar vi vår kunskap i smarta och effektiva lösningar. Varje projekt genomförs med fokus på affärsnytta, tid och budget.

Implema har huvudkontor i Stockholm (Bromma) med lokala kontor i Göteborg, Malmö, Helsingborg, Jönköping, Linköping, Karlstad, Västerås och Örebro.

Företaget, som grundades 1998, omsätter 130 miljoner kronor och har cirka hundra medarbetare.