Emma Hellstadius tar plats på Ledarnas lista över framtidens kvinnliga ledare

Emma Hellstadius tar plats på Ledarnas lista över framtidens kvinnliga ledare

Organisationen Ledarna listar varje år Framtidens kvinnliga ledare - där man lyfter fram unga kvinnor som innehar chefspositioner och genom sitt ledarskap inspirerar och gör skillnad i sitt arbete. I år har Indiskas Marknad-expansion- och e-handelschef Emma Hellstadius tagit plats på listans topp 50.

Emma har under sina dryga två år på Indiska varit med och drivit Indiskas expansion till plattformar såsom Zalando, Tmall och ABOUT YOU. Försäljningen på Indiskas e-handel växte under Emmas ledning år 2020 med 55%. Hon har också genomdrivit ett stort förändringsarbete för Indiskas varumärkesplattform och därtill lett ett växande team om 15 personer.

- Emma har sedan sin första dag på Indiska för två år sedan gjort ett enastående jobb. Det är Emma som har varit den drivande kraften i att vi idag finns på fler marknadsplatser såsom Zalando och vår starka tillväxt online. Hon är en fantastisk kollega till mig och hela ledningsgruppen och en otroligt uppskattad ledare för sitt team, säger Indiskas vd Karin Lindahl.

Om Framtidens kvinnliga ledare
    Med Framtidens kvinnliga ledare vill chefsorganisationen Ledarna vända upp och ned på föreställningen om ledarskapet som en manlig arena. De vill lyfta fram goda exempel och inspiratörer – moderna ledare. Cheferna på listan är inte bara goda förebilder för andra unga kvinnor, utan för alla som har en ledande position.

Läs mer om Framtidens kvinnliga ledare 2021 här.

För frågor vänligen kontakta:
    Matilda Agné
    PR-ansvarig Indiska