Indiskas flagship store på Tmall

Indiska lanserar flagship store på Tmall

Idag lades den första ordern på Indiskas flagship store på Tmall. Indiska öppnar upp sitt heminrednings-och mode sortiment för en av världens största e-handelsplattformar, Tmall i Kina. Lanseringen är en del av Indiskas globala expansion och det första steget in på den kinesiska marknaden.

I oktober 2019 lanserade Indiska på Zalando och öppnade upp försäljningen på 10 nya marknader i Europa. Sedan dess har en ny e-handel lanserats och ett intensivt arbete med expansion på nya marknader påbörjats – översättning av siten till nya språk, nya lokala leveransalternativ och betalningsmetoder. Nu står Kina på tur med en flagship store som kommer erbjuda både heminredning, mode och accessoarer.

- Det är väldigt spännande att öppna upp sortimentet för en helt ny marknad med så stor potentiell kundgrupp. Vi har fått väldigt positiv feedback på sortimentet och valde därför att satsa både på heminredning och mode, Karin Lindahl VD på Indiska.

I samband med internationella kvinnodagen i mars kommer Indiska att initiera större kampanjer för att etablera varumärket på den kinesiska marknaden.

- Att lyfta kvinnliga ledare och entreprenörer är en viktig del av vårt DNA. Därför känns det passande att lansera stort i samband med internationella kvinnodagen. Vi kommer i år ha en liten annan tappning på kampanjen I am Indiska som varit ett återkommande tema senaste åren, säger Emma Hellstadius Marknads-och e-handelschef.

Kina-lansering sker i partnerskap med Aventura, en svenskägd e-commerce & venture accelerator baserad i Shanghai. Aventura erbjuder holistiska helhetslösningar till internationella bolag som vill etablera sig och växa på den kinesiska marknaden, med fokus på konsumentvaror and e-handel. Aventura kommer, i nära samarbete med Indiska, att driva Indiska’s flaggskeppsbutik samt ansvara for relaterade affärsområden, inklusive digital marknadsföring, kundservice och logistik.

- Som första svenska livsstilsvarumärke i Kina, erbjuder Indiska, med sin 120 år långa historik, en unik Skandinavisk livsstil- & modeupplevelse till den kinesiska konsumenten och fyller ett gap på marknaden, säger Gustav Åström, vd på Aventura.

För frågor kontakta:
      Matilda Agné