Indiska sätter färg på sommaren med nya kollektionen Euphoric Florals - som består av 100% naturmaterial

Feminina silhuetter, varma färger och bekväma naturmaterial är ledorden för Indiskas nya kollektion Euphoric Florals. Bland sommarens plagg syns blommiga mönster, smickrande klänningar och matchande set i varma pastelltoner.

Plaggen i kollektionen Euphoric Florals är framtagna i material som viskos, linne och ekologisk bomull. Detta är ett led i Indiskas fortsatta satsning på naturmaterial och prisvärda plagg i hållbara kvalitéer. Passformen är A och O när Indiska satsar på omlottklänningar för sommarens alla tillfällen. I kollektionen finns även böljande kjolar, blusar i broderie anglais och luftiga skjortor i feminina snitt.

- Vi är fortsatt väldigt stolta över vårt arbete med att förbättra kvalitet och passform på våra plagg. I kollektionen Euphoric Florals ser vi mycket färg och mönster vilket vi vet att våra kunder efterfrågar den här tiden på året, säger Emma Hellstadius, marknad och e-handelschef på Indiska.

Kollektionen Euphoric Florals finns tillgänglig i butik samt online fr.o.m. maj 2021.

För mer information vänligen frågor kontakta:

Matilda Agné
    PR-ansvarig Indiska