Indiska lanserar samarbete med House of Flowers

Indiska lanserar samarbete med House of Flowers

Från och med den 25 oktober kommer flera av Indiskas Stockholms butiker erbjuda sina kunder ett utbud av snittblommor från blomsterleverantören House of Flowers. Detta är ytterligare ett led i Indiskas nylanserade butikskoncept med fokus på en inspirerande och kundorienterad butiksmiljö.

Efter att under augusti och september månad ha rullat ut ett nytt butikskoncept i Stockholm lanserar nu Indiska ett samarbete med blomsterleverantören House of Flowers. Indiskas kunder i butikerna på Odenplan, Drottninggatan och på Fältöversten kommer från och med 25 oktober att kunna handla färska snittblommor ur House of Flowers utbud.

”Som många andra i branschen försöker vi hitta nya vägar till att skapa en inspirerande butiksupplevelse för kunderna. Färska blommor tror vi kan bidra med detta och är även något som passar bra ihop med vårt inredningsutbud. Vi är stolta över samarbetet med House of Flowers som precis som vi tror på hållbarhet och kvalitet.”, säger Karin Lindahl, vd på Indiska.

Valet av samarbetspartner föll på det familjeägda företaget House of Flowers från Ulricehamn som med mångårig erfarenhet och stort hållbarhetsfokus matchar kedjans värderingar.

Vi är jätteglada över samarbetet med Indiska och jag tror att min farfars far som grundade bolaget skulle vara stolt idag. Det gläder mig att få möjligheten att samarbeta med ett bolag som delar våra värderingar kring hållbarhet och socialt ansvarstagande. Vi hoppas att Indiskas kunders skall uppskatta vårt bidrag till sortimentet i butikerna.”, säger Alexander Henriksson, blomsterföretagare i 4:e generation och ägare av House of Flowers

Maria Backlund
Marknadschef Indiska