Industriell switch för redundant uppkoppling

Industriell switch för redundant uppkoppling

IPES-5408S är en ny robust switch för industrin med automatisk fail-over vid problem. Modellen är designad för krävande industriella tillämpningar och har en konstruktion som klarar de flesta miljöer. Den finns i två modeller med olika miljötålighet och med IP54 respektive IP65-klassad kapsling. Tack vare PoE-stöd, Power over Ethernet, så kan den driva upp till åtta stycken nätverksenheter som kameror, accesspunkter eller routrar.

IPES-5408S har 8 st 10/100TX nätverksportar samt 4 stycken 1000T nätverksportar för riktigt snabb uppkoppling. Den har stöd för PoE på åtta av portarna och kan strömförsörja externa enheter med upp till 30 W per port, varje port kan schemaläggas, för att styra anslutna enheter av och på. Varje port kan övervakas via nätverksövervakningsprogrammet och även miljöparametrar som temperatur kan övervakas och visa larmdialoger om nivåerna överskrider satta gränser.

I händelse att nätverksförbindelsen bryts återhämtar sig nätverket inom 20 ms, tack vare ett välfungerande nätverksprotokoll finner data nya vägar om switchen används i ett ringnätverk. IPES-5408S  har en rad egenskaper som säkerställer att nätverket inte går ned på grund av överbelastning av nätverket, felkoppling eller andra användargenererade fel. Samtliga portar, spänningsmatningsingång, chassie och PoE är elektriskt åtskilda för att ytterligare öka säkerheten.