Snabbinstallerade routerpaket

Snabbinstallerade routerpaket

Induo presenterar tre stycken routerpaket för enkel installation och pålitlig uppkoppling via 4G. Paketen passar såväl för distansarbete från fritidsbostaden, från husvagnen, husbilen eller båten som uppkoppling av kontor eller industriella processer som inte har har fast internet.

Paketen finns i tre grundmodeller för olika behov, med allt från en enkel router för några fåtal användare upp till hårdvara som fungerar för ett stort antal användare. Paketen kallas nano, medium och grande. Dessa paket finns att beställa med olika antennkonfigurationer för olika avstånd till basstationen och därmed finns inte mindre än nio kombinationer att välja mellan.

Varje routerpaket har en enkel steg-för-steg beskrivning på svenska för att komma igång. Paketen är kompletta med all hårdvara som behövs men behöver kompletteras med SIM-kort från valfri operatör. Som tillval finns fasadfästen och smarta kablar för att dra ut antennkabeln utan håltagning.

Routerpaketen består av beprövade komponenter anpassade för svenskt klimat och samtliga ingående delar tillverkas i Europa för att minimera fraktsträckor och miljöpåverkan. Genom att välja hårdvara som har bevisat sin pålitlighet i praktiken menar Induo att inverkan på klimatet kan påverkas positivt. Dels minskar antalet serviceresor till krånglande installationer, dels har tekniken en lång livstid vilket minskar behovet av nya investeringar.