”Hat trick” i Suverän Service

Grattis, grattis och grattis! Inets personal får tre utmärkelser under en och samma månad.

Kunniga, lyhörda och pålitliga. Det är några av hyllningarna till Inets personal som lyckades med något alldeles extra i augusti, nämligen att ta hem storslam i kategorin ”Suverän Service” med hela tre utmärkelser under en och samma månad.

– Det här är helt unikt, säger Towe Grew, vd på Better Business som genomför kontrollerna.

Datoråterförsäljaren Inet går från klarhet till klarhet när det gäller att lyckas med både service och kundkontakt. Företaget mäter och utvärderar sin servicenivå med Mystery Shopper-metoden där man bedömer kundbemötande och service genom anonyma kundbesök. I augusti lyckades datorföretaget med konststycket att ta hem hela tre Suverän Service-utmärkelser under en och samma månad.

– Suverän Service delas ut till en namngiven säljare med en tydlig motivering av hur man upplevde en extraordinär service. Under 2014 fick bara fem procent av alla möten hos våra kunder en utmärkelse. Att få tre utmärkelser på en månad som Inet nu har fått är unikt!
Det visar att de arbetar på rätt sätt – att Inet värdesätter att utveckla suveräna kundmöten, säger Towe Grew, vd på Better Business som genomför Mystery Shopper-kontrollerna.

– Det här är jätteroligt! Det är ju ingenting man går runt och förväntar sig, så det var lite av en chock, säger David Dokakis, 22 år som jobbat på Inet sedan våren 2015.De tre stjärnorna som kammade hem Suverän Service-utmärkelserna är Fredrik Jamshidi på kundtjänst, Niclas Gille på Inet Ringön och David Dokakis på Inet Hötorget.

David fick följande fina vitsord av Mystery Shopper: ”Säljaren var trevlig, kunnig, hjälpsam och tillmötesgående, men framförallt ärlig! Jag uppskattade verkligen att säljaren vågade berätta sin personliga åsikt för mig. Säljaren försökte inte få mig att köpa en produkt som denne själv inte rekommenderade.”

– Det är så vi jobbar, om en kund frågar vad jag tycker om en produkt ger jag alltid ett ärligt svar.
Är det något jag inte kan rekommendera för just den kunden hittar jag alltid ett alternativ. Mitt mål är att kunden ska känna sig nöjd, helt i Inets anda: ”hjälp din bästa kompis”, säger David Dokakis, prisad säljare på Inet Hötorget.

Utmärkelsen Suverän Service delas ut av företaget Better Business som för Inets räkning genomför mätningarna med Mystery Shopper-metoden. Mätningar genomförs utan förvarning, av för personalen okända personer och flera gånger per år.

Peter Kumlin, försäljningschef Inet, 0708-65 27 03, peter.kumlin@inet.se
Magnus Sjöbäck, presskontakt Inet, 0704-45 15 99, magnus.sjoback@inet.se

• priser och utmärkelser

Inet säljer datorer, komponenter och datortillbehör till privatpersoner och företag i Sverige via webbshop och butiker belägna i Göteborg, Malmö, Stockholm och Uddevalla. Verksamheten startades år 2000, omsätter 550 miljoner kronor och har idag omkring 65 välutbildade och lyhörda medarbetare. Huvudkontoret ligger i Sisjön i Göteborg. Inet är utnämnda till Årets Datorbutik 2014 av Sweclockers.com, Årets Nätbutik 2014 av Prisjakt och Årets e-handlare 2014 av Pricerunner. www.inet.se