Premiären för Snötåget är 21 december.

Boka tidigt rabatt och Röd söndag-erbjudande

Fram till trafikstart erbjuds boka tidigt-rabatt och som tidigare år erbjuds även Röd söndag, ett paketerbjudande där tågresa, transfer och Ski-pass till Klövsjö/Storhogna ingår.

För sjunde året trafikerar Snötåget Inlandsbanans södra del under vintern. Tåget avgår på morgonen från Östersund, ankommer Mora vid lunchtid, vänder och går tillbaka till Östersund dit det ankommer på kvällen.

I Röjan finns transfer till och från Vemdalsfjällen med skidorterna Vemdalsskalet, Björnrike och Klövsjö/Storhogna med Snöpendelns bussar.

I samarbete med Skistar erbjuds ett förmånligt paketpris på tågresa, transfer och Ski-pass i Klövsjö/Storhogna alla söndagar tåget går samt hela sportlovet, vecka 10.
– Som skidfantast och vd för Inlandsbanan, som har sin största arbetsplats i Jämtlands län, så är det väldigt roligt att vi kan erbjuda något extra till invånarna som finns här, säger Peter Ekholm.

Korta fakta Snötåget 2018/2019

• Boka tidigt-rabatt: 10 procent rabatt på ordinarie pris vid onlinebokningar till och med 20/12
  • Boka på sj.se eller resrobot.se
  • Tidtabellen är anpassad till anslutningar i Mora med tåg till och från Stockholm och Göteborg
  • Länstrafiken Jämtlands Årskort Senior, Ungdomskort samt Länskort gäller också som färdbevis på Snötåget
  • Röd söndag: Paketerbjudande där tågresa, transfer och skipass i Klövsjö/Storhogna ingår. Gäller söndagar och hela vecka 10. Kan inte förbokas och köps endast ombord på tåget.
    Prisexempel för vuxen, från 18 år, 395 kronor (ordinarie pris 830 kr), för ungdom, 7-17 år, 245 kronor (ordinarie pris 360 kr).
    Erbjudandet kan nyttjas av påstigande i Östersund, Brunflo, Tandsbyn, Fåker, Hackås, Svenstavik och Åsarna.

Peter Ekholm, Vd Inlandsbanan AB, 070 – 241 53 16, peter.ekholm@inlandsbanan.se