Inlandsbanans motorvagn susar fram i Ulriksfors. Foto: Håkan Wike.

Träffa oss på Vildmarksmässan

Sommaren 2017 erbjuder vi flera nyheter i våra paketresor och fortsätter också med gamla godingar. Träffa oss på Vildmarksmässan 10- 12 mars där vi är samutställare med Swedish Lapland.

Fjälluft och havsbris på samma resa
”Inlandsbanan och Hurtigruten” är vår populäraste paketresa som kombinerar den svenska vildmarken i inlandet med Hurtigruten, en av världens vackraste resor på vatten.

En nyhet på två av sommarens avgångar är en specialresa med guide.
- Resan är kryddad med en massa smakupplevelser eftersom vår guide brinner för nordiskt och skandinaviskt mathantverk, säger Ulrica Dahlqvist, Destination Inlandsbanan.

Inledningsvis i Östersund ingår också en kulinarisk tur runt Storsjön och Oviksfjällen,

En smakupplevelse för alla sinnen
"Taste of Lapland" är resan är för dig som fascineras av mat och smaker, naturupplevelser och är nyfiken på samisk kultur.

I Östersund spelar mat en viktig roll och staden är av FN-organet UNESCO utsedd till Creative city of Gastronomy. I paketresan tar vi i år tillfället i akt att utforska stadens restaurangkvarter under en foodwalk. Sedan rullar du med tåget norrut för en fördjupad upplevelse inom den samiska kulturen och dess smaker.

Aktiv semester
Två nya paketresor där aktiv semester kombineras med avslappnade naturupplevelser och nya kunskaper är ”Bushcraft med Inlandsbanan” och ”Flugfiske för kvinnor”, som vi testade redan 2016.
- Vi ser att det finns en stor efterfrågan på att ha en aktiv semester där man kombinerar avkoppling med äventyr och samtidigt lär sig nya saker, säger Ulrica Dahlqvist.

Sveriges enda tågluff
Självklart fortsätter vi med det populäraste vi har: Inlandsbanekortet, vårt tågluffarkort med två veckors resande längs den 130 mil långa banan.

Trafikperioden i sommar är 12 juni till och med 20 augusti.
Mer
om våra resor, sommarens tidtabell och mer information finns på www.inlandsbanan.se