SETT

Mycket händer på SETT i år!

Mötesplatsen inom det moderna och innovativa lärandet - SETT - går av stapeln 11-13 april, och självklart finns vi på plats. I år har vi extra mycket att erbjuda för dig som är verksam inom förskola eller förskoleklass. Under hela mässan kan du komma förbi monter J:41 och prata med oss om Polyglutt - vår digitala och flerspråkiga bilderbokstjänst. Hämta "En bok om våren" och en fröpåse eller varför inte tävla om att få besök av Poly och Glutt i mjukdjursversion?

Har du vägarna förbi på fredagen har vi celebert besök av Linda Palm, författare till de fina Kompisböckerna från Natur och Kultur och även inspiratör i våra nyhetsbrev för förskola. Varje vecka delar hon med sig av tips, idéer och tankar.

På fredagen är vi också med och arrangerar en spännande föreläsning. I sal M3, 10.00-10.45, föreläser Agneta Edwards och Michaela Sti om bilderbokens möjligheter, mellan såväl pärmar som på skärmar, för att stimulera barnens språk, kunskap och skapande på förskolan.

Agneta Edwards är litteraturpedagog och författare till Bilderbokens mångfald och möjligheter, (N&K 2008) och Boksamtal med bilderböcker, (N&K, 2017). Hon har också skrivit handledningen till den digitala bilderbokstjänsten Polyglutt. I sin föreläsning lyfter hon bilderboken som pedagogiskt redskap, läsupplevelse och konst.

Michaela Sti är förskollärare och grundskollärare (1-6) och har jobbat inom utbildning i över trettio år varav fjorton år i förskola, de senaste fem år som central IKT-pedagog i Huddinge. Michaela fokuserar på flerspråkighet, modersmål, berättande och digitala verktyg, bland annat Polyglutt där flera av böckerna har inläsningar på femton språk utöver svenska.