Äntligen finns Polyglutt även för privatpersoner i Sverige, Finland och Tyskland!

Polyglutt är den marknadsledande flerspråkiga bilderbokstjänsten för att arbeta med litteratur och språkutveckling. Efter stor efterfrågan från våra kunder har vi lanserat Polylglutt Family, som ger privatpersoner möjlighet att köpa och använda Polyglutt hemma. De senaste fem åren har förskolor runt om i Sverige kunnat ta del av tusentals böcker på över 60+ språk och nu är det alltså dags för Sveriges alla hem att kliva in i barnlitteraturens magiska värld med Polylglutt.

Jakob Skogholm, VD på ILT Education, säger: ”Polyglutt lanserades till svenska förskolor 2017, och har därefter tagits emot med glädje av förskolepedagoger och barn! Polyglutt finns nu i mer än 95% av alla svenska förskolor. Men läsning och språkutveckling slutar inte i förskolan, utan fortsätter på kvällar och helger. Många privatpersoner har frågat efter att kunna köpa tjänsten hem, och nu gör vi det möjligt. Det är en stor glädje att se hur Polyglutt sprider bokmagi till fler och fler barn runtom i Sverige!”

Är du nyfiken? Besök ilteducation.se/polyglutt-family för att läsa mer och prova.

ILT Education är nordens ledande Edtech-bolag. Med närvaro i åtta länder arbetar vi i en internationell miljö med tjänster som passar från förskolan till vuxenutbildning. Alla våra tjänster stöttar vår vision ”Alla har rätt till likvärdig utbildning”. Vi brinner för våra produkter som gör skillnad för många barn och unga.