Inläsningstjänst blir ILT Inläsningstjänst

Inläsningstjänst blir ILT Inläsningstjänst

Sedan 90-talet har vi jobbat med att göra läromedel mer tillgängliga för elever med lässvårigheter genom vår produktion av tal- och ljudböcker. Vi har breddat oss och växt, och det är dags för oss att byta namn till något som kan rymma så mycket mer. Nu lanserar vi vår nya hemsida, med ny logga och nytt namn – ILT Inläsningstjänst.

Våra klassiska ljudvågor har fått lämna plats för en pusselkub. Med det vill vi signalera att vår verksamhet idag består av så mycket mer än bara ljud, och att vi är en av många pusselbitar som bidrar till en positiv skolutveckling.

Det här gör vi idag

Utöver våra inlästa läromedel har vi vårt Studiestöd på modersmål som hjälper nyanlända elever att ta sig in i skolan. Vårt senaste tillskott, ILT Digital, är en samling digitala tjänster som ger lärare och elever nya, spännande möjligheter.

Vi vidareutbildar lärare och pedagoger inom läs- och skrivsvårigheter och dyslexi, och varje termin håller vi kostnadsfria seminarier runt om i landet för att sprida kunskap om ämnen rörande dyslexi och lässvårigheter. Varje månad kommer nya avsnitt av våra podcasts, Dyslexiradion och Jalla skolan

Runt hörnet väntar fler, spännande tjänster för att underlätta skolgången för Sveriges elever!