Nya LEVEL tar möbelserie GRAND till nästa nivå

Nya LEVEL tar möbelserie GRAND till nästa nivå

Efterfrågan på vackra och tåliga bänkskivor till badrummet har exploderat det senaste året och nu lanserar INR Iconic Nordic Rooms LEVEL – en utsökt kollektion bänkskivor med naturstenskaraktär, tillverkade i kvartskomposit till sin redan bredaste möbelserie GRAND. Till detta ett infällt tvättställ i matt vit eller antracitfärgat porslin. Att designa sin egen badrumsmöbel med bänkskiva har aldrig varit enklare.

LEVEL, som är på väg ut i svenska badrumsbutikers utställningar i detta nu, är designat och skapat av INRs egen designstudio med Henrik Gustavsson i spetsen. Tillsammans med sitt team ville Henrik skapa något som lockar en kreativ och designmedveten grupp konsumenter som söker det allra bästa både när det gäller form, funktion och kvalitet.

Nyhet 2021 - Bänkskiva LEVEL Clamshell, Raw Concrete och Raven

- Vi vill göra det möjligt för kunden att på ett väldigt fritt sätt skapa sin egen badrumsmöbel. Med alternativet LEVEL till vår redan breda möbelserie GRAND lämnar vi över något av en vit canvas, redo att fyllas med kundens egna önskemål vad gäller färg och form.

Nyhet 2021 - LEVEL tvättställ i mattvit porslin och bänkskiva Clamshell med kalkstenskaraktär

Känslan hos bänkskivorna i LEVEL liknar den hos natursten och finns i tre helt olika uttryck. Med Clamshell får du en matt yta med kalkstenskänsla som passar utmärkt till den lantliga ramspegeln och kommoderna i GRAND Classic. Till detta väljer kunden mellan ett infällt tvättställ i matt vit eller antracitfärgat porslin – särskilt utvalt till serien.

Nyhet 2021 - LEVEL tvättställ i matt antracitfärgat porslin med bänkskiva Raw Concrete med betongkänsla.

För den som tycker om betong presenteras bänkskivan Raw Concrete som fungerar utmärkt till både den släta luckan i GRAND Solid och luckan med grepplist, GRAND Grip. Raven heter den matt svarta bänkskivan som tillsammans med det antracitfärgade tvättstället och svarta ekfanéret Black Oak skapar en ultramaskulin och spännande badrumsmöbel till kommoderna i GRAND Solid och GRAND Grip.

Nyhet 2021 - LEVEL tvättställ i matt antracitfärgat porslin och bänkskiva Raven.

På frågan varför man har valt att arbeta med kvartkomposit istället för natursten svarar Henrik Gustavsson så här:

- Vårt mål är att göra våra kunders vardag så smidig som möjligt genom att minimera underhållet. Kvartskomposit är tåligt och i princip underhållsfritt till skillnad mot natursten som kräver försiktighet och en hel del omsorg. I kombination med våra möblers extremt tåliga ytbehandling TX Top ExtremeTM, kan vi med LEVEL alltså erbjuda en exklusiv badrumsmöbel som alltså kräver minimalt underhåll och som kommer att hålla under väldigt många år framöver.

Henrik Gustavsson, Nordic Innovation Manager på INR

Läs mer om LEVEL: inr.se/level

För mer information kontakta:

Henrik Gustavsson, Nordic Innovation Manager, henrik.gustavsson@inr.se

Kristian Olsson, Nordic Head of Purchasing and R&D, kristian.olsson@inr.se