Hyra villa med egen pool - en växande bokningstrend hos Interhome

Interhome, Europas ledande och en av världens största uthyrare av semesterboende, har under inledningen av 2012 noterat ett väsentligt högre tryck hos kunderna att hyra villa med egen pool än under tidigare år.

”Vi har, överhuvudtaget, en mycket kraftig ökning av antalet bokningar i år. Men, vad vi speciellt lägger märke till är det markant ökande intresset för att hyra villa med egen pool, både för familjen och för större sällskap”, säger Susanne Elmquist, Marketing Coordinator på Interhome i Skandinavien.

Kunderna som hyr villor med egen pool är vana resenärer, som tidigare varit på charterresa många gånger. Man har uppskattat värmen, maten och närheten till stranden. Vad man, däremot, har tyckt mindre om är den upplevda stressen vid hotellens poolområden. En annan upplevd negativ faktor är det begränsade utrymme som ett traditionellt hotellboende erbjuder.

Nu har allt fler upptäckt möjligheten att till låg kostnad hyra en villa med egen pool. Dessutom, finns dessa villor inte enbart på de stora turistorterna, utan i mycket hög utsträckning på mindre kända orter som, i sig själva, är riktiga pärlor. Precis de ställen många resenärer egentligen skulle ha velat åka till tidigare.

”Här får kunderna allt de vill ha. Hög standard, gott om utrymme, närhet till den lokala befolkningen och fina badstränder. Allt detta till ett, förhållandevis, lågt pris och med en egen pool där man kan bada i lugn och ro på dagen, tända grillen och mysa på kvällen”, fortsätter Susanne.

Interhome har villor med egen pool i de flesta länder vi nordbor vill besöka på solsemestern, bl a i Spanien, Frankrike, Italien, Grekland, Turkiet, Kroatien och USA. Allt som allt erbjuder man 32 000 boendealternativ i 29 länder.

”Med vårt stora och breda utbud kan vi hjälpa alla kunder förverkliga sina semesterdrömmar”, avslutar Susanne Elmquist på Interhome.