Första handelsdag: Mindmancer +73% på NASDAQ OMX First North

Aktierna i Mindmancer har idag tagits upp för handel på NASDAQ OMX First North. Aktien kommer att handlas under kortnamnet MIND med ISIN – kod SE0005365681.

Mindmancer har vuxit från ett utvecklingsbolag till en av de ledande tjänsteleverantörerna av intelligent kamerabevakning på skolor, byggarbetsplatser och industri. Bolaget är nu redo att ta nästa steg och expandera på den internationella marknaden.

Marknadens intresse gick inte att ta miste på när kursen stängde upp 73 procent den första handelsdagen. Den tidiga handeln var så intensiv att börsens automatiska system slog till och fryste handeln för att uppgången blev så kraftig.

– Vi jobbar nu stenhårt för att leverera resultat och fortsätta rekryteringarna. Vi har ett fantastiskt team och det ska bli ännu större. Tillsammans ska vi ta de bästa lösningarna inom intelligent kamerabevakning och nå målsättning att bli marknadsledare i Europa, säger Johnny Berlic, VD på Mindmancer.

– Vi hälsar alla nya aktieägare välkomna och vår uppmaning är – hjälp till att sprida ordet! Kommuner och företag i Sverige sparar mångmiljonbelopp med våra lösningar. Säkerhet rätt använt är en lönsam affär, intelligent kamerabevakning är här för att förändra säkerhetsbranschen i grunden.

För fler bilder, och länk till intervju med Johnny, klicka här.

För ytterligare information, vänligen kontakta: Johnny Berlic, VD Mindmancer
Telefon:  031-789 40 01