Avtal om lokalvård klart mellan AstraZeneca och ISS

ISS Facility Services och AstraZeneca har tecknat ett omfattande serviceavtal som innebär att ISS Facility Services tar hand om all lokalvård i anläggningarna i Södertälje, Lund och Mölndal i tre år framåt. Affären är värd över 100 miljoner kronor per år. Avtalet, som träder i kraft 1 maj, omfattar cirka 800 000 kvadratmeter yta och består av lokalvård i allt från kontor och allmänna ytor till laboratorier och tillverkning inom klassade och oklassade områden, vilket ställer extra höga krav på leverantören. Cirka 225 medarbetare hos AstraZeneca berörs av kontraktet och samtliga erbjuds att följa med och fortsätta sin anställning hos ISS. - För oss är det ett viktigt erkännande att få AstraZenecas förtroende i denna stora och komplexa funktionsupphandling. Vi är mycket stolta över att vi lyckats vinna detta kontrakt i hård konkurrens med andra framstående serviceföretag. Förhandlingarna har ägt rum i en öppen anda vilket bådar gott för vårt framtida samarbete som AstraZenecas partner för servicetjänster, säger Marcus Kristiansson, VD ISS Facility Services. - Det har varit väldigt viktigt för oss att ISS med sin breda verksamhet kan erbjuda berörda medarbetare en bra övergång med fortsatt förmånliga personalvillkor och utveckling i jobbet. AstraZeneca och ISS kommer att samarbeta för att garantera att arbetet med personal, kvalitet, miljö och säkerhet har fortsatt högsta prioritet, säger Sonny Hermansson, Director Cleaning, AstraZeneca. För ytterligare information, kontakta Marcus Kristiansson, VD, ISS Facility Services AB, 0734-36 57 00 Presskontakt AstraZeneca: Per Lorentz, 08-553 26020 ISS Facility Services AB är ett av Sveriges största serviceföretag med ca 12 000 medarbetare och en omsättning på 4,8 miljarder SEK. ISS Facility Services AB ingår i ISS A/S, som ägs av Investors riskkapital-bolag EQT och Goldman Sachs. Koncernen har cirka 438 000 anställda i 50 länder. www.iss-fs.se

• Tjänster, konsult, service