ISS fördjupar och utvecklar samarbetet med läkemedelsföretag

Från och med den 1 maj 2009 och tre år framåt kommer ISS, utöver lokalvård, även att ansvara för ytterligare ett antal serviceområden för AstraZeneca.

ISS har sedan ett år levererat servicetjänster i form av lokalvård för kontorsmiljö samt miljöer med extrema renlighetskrav samt tillhörande kringtjänster till AstraZeneca. I och med det fördjupade samarbetet kommer ISS även att ansvara för intern logistik och vissa avfallstjänster samt markskötsel inklusive snöröjning på AstraZenecas anläggningar i Lund, Mölndal samt Södertälje. I och med det utökade åtagandet blir AstraZeneca en av ISS största kunder inom servicetjänster.

- Vi ser en ökad efterfrågan på våra servicetjänster där vårt koncept med stor andel egen personal och kompetens har slagit väl ut. I det här fallet ökar vi vårt totala åtagande med cirka 50 procent genom de nya tjänsterna. Vi är glada över det här förtroendet från AstraZeneca då denna affär är en av de större nya affärerna av sammanhållna servicetjänster till ett enskilt företag i år, säger Filip Truedsson på ISS.

Det nya samarbetet gäller i tre år med möjlighet till förlängning i ytterligare två år. I samband med att det nya avtalet träder i kraft kommer ISS även att erbjuda samtliga berörda medarbetare på AstraZeneca arbetstillfällen.

Filip Truedsson, affärsutvecklare och kontraktschef ISS Facility Management, 0702-740507, filip.truedsson@iss-fs.se

Christer Ekelund, marknadschef ISS FS, 0734-36 53 55, christer.ekelund@iss-fs.se

ISS Facility Services AB är Sveriges största serviceföretag med ca 12 000 medarbetare och en omsättning på 5 miljarder SEK. ISS Facility Services AB ingår i ISS A/S, som ägs av Investors riskkapital-bolag EQT och Goldman Sachs. Koncernen har cirka 470 000 anställda i 50 länder. Läs mer på www.iss-fs.se

• städning