Cold Cargo Sweden AB utökar med 56 nya Iveco Daily

Cold Cargo Sweden AB utökar med 56 nya Iveco Daily

Cold Cargo Sweden AB fortsätter att köpa Iveco Daily, ”International Van of the Year i Europa 2015”.

Man har nu tecknat avtal om köp av 56 stycken nya Skåp & lift-bilar, vilket innebär att man snart har totalt 107 stycken Iveco Daily i sin vagnpark.

Nya Iveco Daily har erhållit utmärkelsen ”International Van of the Year i Europa 2015”. 80 procent av bilen har förnyats i den senaste versionen som går att få i mer än 8 000 modellvarianter.

Cold Cargo Sweden AB är åkeriet som till stor del kör för ”mat.se”, som är en av de ledande matbutikerna på nätet med hemleverans av mat till kunderna. Dessa oranga Iveco Daily har blivit en mycket vanligt inslag i gatubilden i framförallt Göteborg.

- Bra service hos Iveco och Sörman Bil (Ivecos återförsäljare i Borås som sålt alla bilarna), påbyggaren samt Ivecos serviceorganisation i landet är viktiga parametrar som gjort att vi valt att utöka vår vagnpark med ännu fler Iveco Daily, säger Cold Cargo Sweden AB:s vd Samuel Stoltz.

Cold Cargo:s senaste order på 56 Iveco Daily-bilar är 3,5-tons kylbilar med 150 hk (modell 35S15). Bilarna är helfolierade och uppbygga med RTI skåp för kyla och har en mycket bra lastvikt på drygt 1 000 kg. De är också utrustade med backkamera för enklare och säkrare manövrering.

- Bilarna är avsedda för marknaderna i Stockholm och Göteborg samt Malmö/Helsingborg-regionen som fått en lyckad nystart vid årsskiftet, säger Cold Cargo Sweden AB:s vd Samuel Stoltz.

Leverans av alla bilarna sker under 2015-2016, vilket innebär att Cold Cargo Sweden AB inom kort har 107 Iveco Daily i sin vagnpark!

Fakta Cold Cargo Sweden AB:s nya bilar:

- Motor: 150 hk

- Vikt: 3,5 ton

- Lastvikt: drygt 1 000 kg

- Skåp: CAB byggnationer med Mitsubishi kyla

- Partikelfilter

- Backkamera

Iveco är ett märke tillhörande CNH Industrial N.V., som är världsledande inom kapitalvarusektorn och noterat på New York Stock Exchange (NYSE: CNHI) och på den italienska börsens Mercato Telematico Azionario (MI: CNHI). Iveco utvecklar, tillverkar och marknadsför ett brett spektrum av lätta, medeltunga och tunga yrkesfordon, entreprenadfordon samt fordon för terränguppgifter.

Märkets breda produktutbud omfattar Daily, ett fordon som täcker in fordon i viktsegmentet 3–7 ton, Eurocargo på 6–16 ton, Trakker (avsedd för terränguppgifter) samt Stralis, båda över 16 ton. Dessutom tillverkar märket Iveco Astra terränglastbilar, stela och midjestyrda dumprar samt specialfordon.

Iveco har nästan 21 000 anställda över hela världen, fördelade på produktionsföretag i 7 länder i Europa, Asien, Afrika, Oceanien och Latinamerika, där fordon tillverkas med hjälp av de senaste avancerade teknologierna. 4 200 försäljningskontor och serviceverkstäder i över 160 länder garanterar teknisk support överallt där ett Iveco-fordon är i arbete.