IVECO firade nytt rekordår i Sverige

IVECO firade nytt rekordår i Sverige

I Sverige har IVECO Daily ökat försäljningen varje år sedan 2013.
Och 2020 blev inget undantag för IVECO Sweden AB som kan se tillbaka på ett rekordår.

Avslutningen på 2020 blev dessutom bästa tänkbara. I 3,5 tons-segmentet registrerade IVECO Daily flest transportbilar av alla i december. IVECO`s imponerande marknadsandel var 34,4%!

För hela 2020 slutade IVECO Daily på 15% marknadsandel, vilket är den högsta noteringen någonsin.

IVECO`s fantastiska år firades på det årliga kick-off-mötet som denna gången fick sändas digitalt via IVECO Live Channel. I samband med kick off-mötet belönades också de mest framgångsrika i IVECO´s nätverk.

Pelle Pern, säljare hos Kihlströms Transport & Lastbilcenter i Stockholm, utsågs till ”Årets Gazell”. Den mest prestigefyllda titeln ”Årets säljare” gick till Marcus Torin, som är Key Account manager hos IVECO Sweden i Helsingborg.

Årets ”IVECO-återförsäljare blev TB Bil AB i Norrköping AB, en oerhört välskött och framgångsrik återförsäljare.

- Vi är oerhört stolta över utmärkelsen. Det här är ett kvitto på att vårt team i Norrköping gör ett fantastiskt jobb både och säljsidan och eftermarknaden, säger Mattias Berglund, vd och ägare hos TB Bil.

TB Bil har också, från den 1 februari, passat på att utöka sin service för IVECO´s kunder genom att starta en ny fullserviceanläggning i Nyköping, belägen på Oldenburgs Allè 8.

- Vår nya anläggning kommer att gå under namnet TB Bil i Nyköping AB och det blir spännande och utmanade att få bära IVECO-fanan även i Nyköping, avslutar Mattias Berglund.

IVECO är ett bolag i koncernen CNH Industrial N.V., en global ledare inom kapitalvarusektorn som är noterad på New York Stock Exchange (NYSE: CNHI) och på den italienska börsens Mercato Telematico Azionario (MI: CNHI). IVECO utvecklar, tillverkar och marknadsför ett brett spektrum av lätta, medeltunga och tunga nyttofordon och entreprenadfordon.

Märkets breda produktutbud omfattar Daily, ett fordon som täcker in fordon i viktsegmentet 3,3–7,2 ton, Eurocargo på 6–22 ton samt, i det tunga segmentet över 16 ton, Trakker (avsedd för terränguppgifter) och IVECO WAY-sortimentet med landsvägslastbilen IVECO S-WAY samt IVECO X-WAY för lättare terränguppdrag. Dessutom tillverkar märket IVECO Astra terränglastbilar, stela och midjestyrda dumprar samt specialfordon.

IVECO har över 21 000 anställda runtom i världen som tillverkar fordon med hjälp av de senaste teknologierna i sju länder i Europa, Asien, Afrika, Oceanien och Latinamerika. 4 200 försäljningskontor och serviceverkstäder i över 160 länder garanterar teknisk support överallt där ett IVECO-fordon är i arbete.