IVECOs heavy range

Kåre Neergaard tillträder som ny Business Line Manager Medium & Heavy Trucks för IVECO North Europe & Baltics

Kåre Neergaard blir därmed ansvarig för IVECOs lastbilar i Norden och Baltikum.

Jag ser fram emot att komma tillbaka till IVECO, där mycket spännande uppgifter väntar som t.ex. lanseringen av den nya, stora IVECO och utbyggnaden av IVECOs ledande ställning inom miljövänliga gasmotorer på en marknad där allt större fokus läggs på hållbara transporter
, säger Kåre Neergaard, som har nästan 20 års erfarenhet av försäljning och marknadsföring i den europeiska bilbranschen.

Kåre började sin karriär år 2000 hos den dåvarande Fiat-koncernen som Commercial Product Manager för Heavy Trucks i Danmark och har fram till 2007 arbetat med IVECOs lastbilar. Kåre stannade sedan inom den italienska Fiat-koncernen och var därefter i många år verksam som Fiat Professional Brand Country Manager i både Norden och Tyskland.

Kåre har med sig en gedigen erfarenhet från branschen – inte minst från FCA och CNHi. Han har lång erfarenhet från flera europeiska länder och har arbetat många år med transport- och lastbilar och vi känner oss därför hedrade över att ha honom tillbaka på IVECO, samtidigt som vi ser fram emot att han ska driva utvecklingen av IVECOs lastbilar i Norden och Baltikum, säger Håkan Jönsson, Business Director för IVECO i Norden och Baltikum, i ett uttalande.

Kåre tillträder sin nya tjänst som Business Line Manager Medium & Heavy Trucks den 1 juni 2019 och han kommer att vara stationerad i Albertslund nära Köpenhamn, där IVECOs huvudkontor för de åtta marknaderna i Norden och Baltikum är beläget.

IVECO är ett bolag i koncernen CNH Industrial N.V., en global ledare inom kapitalvarusektorn som är noterad på New York Stock Exchange (NYSE: CNHI) och på den italienska börsens Mercato Telematico Azionario (MI: CNHI). IVECO utvecklar, tillverkar och marknadsför ett brett spektrum av lätta, medeltunga och tunga nyttofordon och entreprenadfordon.

Det stora produktutbudet omfattar Daily, med en totalvikt på 3 till 7,2 ton, Eurocargo på 6 till 19 ton, Trakker (speciellt för terränguppgifter) samt Stralis på över 16 ton. Dessutom tillverkar koncernen, under namnet IVECO Astra, entreprenadfordon, styva och ledade dumprar samt specialfordon.

IVECO har över 21 000 anställda runtom i världen som tillverkar fordon med hjälp av de senaste teknologierna i sju länder i Europa, Asien, Afrika, Oceanien och Latinamerika. 4 200 försäljningskontor och serviceverkstäder i över 160 länder garanterar teknisk support överallt där ett IVECO-fordon är i arbete.