Kihlströms Transport och Lastbilscenter utsedd till årets IVECO-återförsäljare för tredje gången

I samband med IVECO´s årliga Kick-off för norra Europa Köpenhamn delades flera utmärkelser ut. Till Årets Återförsäljare i Sverige 2020 utsågs Kihlströms Transport & Lastbilscenter i Stockholm.

Kihlströms Transport & Lastbilscenter som är verksamma på Stockholmsmarknaden har med hög servicenivå, engagemang och förståelse för sina kunder kunnat erbjuda försäljning och reparation av kommersiella fordon i Stockholm sedan 1954. Kihlströms har ökat försäljningen av Iveco varje år sedan 2014 och lyckas med samma bedrift igen 2019.

VD Micha Grönvalls var otroligt tacksam för utmärkelsen:

"Detta pris understryker att Kihlströms är på rätt väg och att vårt hårda arbete tillsammans med IVECO ger resultat. Det är fantastiskt roligt att arbeta med IVECO och vi är tacksamma över att förtjäna kundernas förtroende med deras fantastiska produkter och vår otroliga personal. Det är nog den kombinationen som tagit oss hit idag och inför det känner jag mig väldigt ödmjuk. Jag ser verkligen fram emot 2020."

Flera utmärkelser delades ut av IVECO under det stora arrangemanget i Köpenhamn och här är alla de svenska vinnarna.

Årets Säljare – Light: Marcus Torin, IVECO Sweden

Årets Säljare – Medium/Heavy: Dennis Blomberg, IVECO Göteborg

Årets Gazelle: Alexander Österberg, Kihlströms Transport & Lastbilscenter

Årets Återförsäljare: Kihlströms Transport & Lastbilscenter

IVECO är ett bolag i koncernen CNH Industrial N.V., en global ledare inom kapitalvarusektorn som är noterad på New York Stock Exchange (NYSE: CNHI) och på den italienska börsens Mercato Telematico Azionario (MI: CNHI). IVECO utvecklar, tillverkar och marknadsför ett brett spektrum av lätta, medeltunga och tunga nyttofordon och entreprenadfordon.

Märkets breda produktutbud omfattar Daily, ett fordon som täcker in fordon i viktsegmentet 3,3–7,2 ton, Eurocargo på 6–22 ton samt, i det tunga segmentet över 16 ton, Trakker (avsedd för terränguppgifter) och IVECO WAY-sortimentet med landsvägslastbilen IVECO S-WAY samt IVECO X-WAY för lättare terränguppdrag. Dessutom tillverkar märket IVECO Astra terränglastbilar, stela och midjestyrda dumprar samt specialfordon.

IVECO har över 21 000 anställda runtom i världen som tillverkar fordon med hjälp av de senaste teknologierna i sju länder i Europa, Asien, Afrika, Oceanien och Latinamerika. 4 200 försäljningskontor och serviceverkstäder i över 160 länder garanterar teknisk support överallt där ett IVECO-fordon är i arbete.