De två delägarna i J BIL: Strategisk affärsutvecklare Robert Johnsson (tredje från vänster) och VD John Marnell (fjärde från vänster)

J BIL - Årets Mazda återförsäljare

Sedan J BIL började som återförsäljare av Mazda 2016 har företaget visat styrkan i sin organisation genom att bli Sveriges största återförsäljare av Mazda och vinna utmärkelsen Årets Mazda återförsäljare både 2017 och 2018.

Med en stark försäljningstakt under första delen av 2019 är J BIL fortsatt den återförsäljare som säljer flest Mazda i Sverige.

- Det är otroligt motiverande att vi tar hem denna utmärkelse i år med. Det är tack vare våra engagerade medarbetare som vi klarar våra högt satta mål och att vi kan leverera en kundupplevelse i världsklass, säger VD John Marnell, som på Motorgalan 2018 fick den prestigefulla utmärkelsen Årets Ledare för sitt moderna och humanistiska ledarskap.

Under de senaste åren har J BIL expanderat kraftigt. Personalstyrkan har vuxit från 44 till 132 anställda och omsättningen har ökat från 233 MKR till 907 MKR. ”Även om det har varit en utmaning att inte tappa fokus på vårt arbete med våra kärnvärden så visar vi att mjuka värden går att kombinera med hårda siffror”, avslutar John Marnell.

J BIL finns på fyra orter i Stockholm - Väsby, Haninge, Täby och Vällingby - och är återförsäljare för Peugeot, Mitsubishi, Mazda, Alfa Romeo och Jeep.

Affärsidén är att sälja, köpa och sköta om nya och begagnade person- och transportbilar med ett kundbemötande i världsklass. Genom kärnvärdena KÄRLEK – ENERGI –DYNAMIK skapas en arbetsplats där personalen är starkt engagerad och känner gemenskap.

J BIL ägs av John Marnell (VD) och Robert Johnsson (Styrelseordförande).

Mer information finns på jbil.se.