John Marnell (i mitten), flankerad av kategorisponsorerna Marcus Sölvin (t.v) & Sofia Greijer (t.h) från Autorekrytering

J BIL har motorbranschens bästa chef!

John Marnell, vd på J BIL har tilldelats priset ”Årets Ledare” vid Motorgalan 2018, ett branschevent som uppmärksammar alla fantastiska människor och företag inom motorbranschen.

”Jag är väldigt stolt över att få utmärkelsen Årets Ledare”, säger John Marnell. ”Att skapa de rätta förutsättningarna att få personalen att känna sig engagerade och motiverade är något jag brinner starkt för. Att jag uppmärksammas för mitt ledarskap tar jag ödmjukt emot som ett bevis för att J BIL är inne på rätt väg.”

J BIL har under många år arbetat hårt med sina kärnvärden Kärlek, Energi och Dynamik. Målet är en företagskultur där personalen känner sig trygga och trivs på sin arbetsplats.

Företaget var även nära att ta hem ytterligare ett pris i kategorin "Årets Servicerådgivare" där servicerådgivaren Ivan Sofijanovic var en av tre slutfinalister. Ännu ett bevis på vad J BIL kan uppnå med sina kärnvärden och då medarbetarna trivs på jobbet.

Under de sju senaste åren har J BIL expanderat kraftigt. Personalstyrkan har vuxit från 44 till 132 anställda och det har varit en utmaning att inte tappa fokus på det arbete som görs med de mjuka värdena. Omsättningen har under samma period ökat från 233 MKR till 907 MKR.

”Att siffrorna visar att vi växer och är lönsamma är glädjande på flera sätt”, fortsätter Marnell. ”Framförallt är det ett bevis för att man inte behöver ha hårda armbågar och tuff jargong för att kunna lyckas i bilbranschen” avslutar John.

J BIL finns på fyra orter i Stockholm - Väsby, Täby, Haninge och Vällingby - och är återförsäljare för Peugeot, Mazda, Hyundai och Mitsubishi.

J BILs affärsidé är att sälja, köpa och sköta om nya och begagnade person- och transportbilar med ett kundbemötande i världsklass. Genom kärnvärdena KÄRLEK – ENERGI –DYNAMIK skapas en arbetsplats där personalen är starkt engagerad och känner gemenskap.

J BIL ägs av John Marnell (VD) och Robert Johnsson (Styrelseordförande).

Mer information finns på jbil.se.