Jaktia rapporterar om ett positivt trendbrott i kedjan

Jaktia rapporterar om ett positivt trendbrott i kedjan

Jaktia vill rikta ett stort tack till alla sina leverantörer och kunder för en mycket lyckad Club Jaktiahelg. Vi kan efter helgens aktivitet konstatera att vi har slagit försäljningsrekord på många håll i landet och totalt i hela kedjan. Efter en lite långsam start på året så ser vi nu ett tydligt trendbrott där kedjan är upp tvåsiffrigt procentuellt under Q2 och starten på Q3 visar en fortsatt positiv trend.

Under helgen den 10-12 augusti arrangerades Jaktias årliga Club Jaktiadagar i butikerna runt om i landet, en mycket uppskattad aktivitet inför höstens jakter. I år har några av våra butiker kombinerat helgens aktivitet med både 10-års och 15-årsjubileer. Trots att många skriver om tuffa tider och butiker som tvingas slå igen så rapporterar Jaktia om det motsatta. Butiker över hela landet rapporterar om mycket god omsättning och positiv feedback från våra kunder.

Även i Norge visar försäljningssiffrorna en mycket positiv trend. Ackumulerat under 2023 visar Jaktia Norge upp en tvåsiffrig procentuell ökning i kedjan. Jaktias egenägda butik Jaktia Jessheim har under våren och sommaren slagit försäljningsrekord på försäljningsrekord! I helgen 17–19 augusti håller man Club Jaktiadagar i hela Norge och förväntningarna är minst sagt höga där vi redan nu ser ett stort intresse från marknaden.

Nu blickar vi framåt mot en underbar höst med många fina jaktögonblick och naturupplevelser.

Återigen stort tack!